avontuurlijk reizen deel 2 - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu avontuurlijk reizen deel 2 - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

avontuurlijk reizen deel 2

Door: marjon

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

05 Oktober 2010 | Kenia, Thika

We hebben al heel veel delen van Kenia gezien nu. Zaterdag zijn we naar Lake Nakuru gereden,met Sam weer als chauffeur en kok en James,de touroperator ging ook mee.Prachtig groen landschap met veel koffieplantages richting meren,door de Riftvalley.We zijn eerst naar de Menengai krater gegaan,heel mooi vanaf de berg top een prachtig uitzicht. Daarvoor langs de weg omhoog,die half weg was gespoeld door de regen,hebben we een man,een Nederlander met zijn schoonzus uit Kenia,een lift gegeven. Hij was op weg naar zijn huis,dat hij daar liet bouwen.Prachtige locatie en heel groot.Op terug weg hem weer op gepikt,toen bleven we met de bus in de modder steken,afijn,na een uur modderworstelen voor de jongens zijn we eruit gesleept.De Nederlandse man viel in de modderplas en kreeg schone kleren van een plaatselijke vriend,die daar woonde en op zijn bouwplaats let.Op naar de overnachtingsplek,wat erg tegenviel wat locatie betreft,wel schoon en Sam kookte voor ons. Lake Nakuru de volgende dag was geweldig,het meer met flamingos,het park met de acacia bomen,de dieren,ook neushoorns gezien.De volgende dag naar Lake Naivasha,ook de locatie van het kamp viel tegen. Dit gebied is een groot kassengebied,van plastik dan,waar alle rozenkwekers zitten.Ook uit Nederland,dan zaten wij tussen.Afijn ,weer op pad gegaan naar Hells Gate National Park,ook een leuk park,klein, met rotsen en kliffen,vulkanisch.Ze wilden met ons door een klif klauteren 2 uur lang,wat mij niet zo'n goed idee leek.dus dat hebben we niet gedaan.Na 3 dagen weer veel gezien en gereden,wat op de Keniaanse wegen russisch roulette is,dus fijn om weer terug te zijn. Nog een paar dagen en nog steeds tijd te kort. Ik heb nog wel met een vrouw ,die ook op Macheo komt en een winkeltje op de weg achter CRC heeft,geregeld dat er elke week voedsel enzo gebracht wordt. Per week brengt zij de vaste dingen,zoals brood in het weekend,bonen ,rijst,zeep ,fruit etc. Dit kan voor langere tijd,zolang het nodig is.Hier heb ik een gedeelte van het sponsorgeld voor gebruikt. We gaan nog een keer langs om te kijken hoe het gaat daar,morgen de tassen ophalen,nog een keer naar Kop,vanmiddag naar Blue Post,even shoppen. Zaterdag gaan we naar Nairobi,we hebben daar een hotelovernachting omdat we zondagochtend vroeg vertrekken.Nou,voorlopig wel weer even genoeg achter de laptop gezeten,wordt vervolgd,kwaheri Rein en Marjon.

• 05 Oktober 2010 - 08:44

Ellen:

Hoi,
    Jeetje wat een verhalen, geniet er nog even van..
    Dikke Kuzz Ellen

• 05 Oktober 2010 - 19:24

Malu:

He Marjon en Rein,

Leuk om jullie verhalen te lezen en wat hebben jullie weer veel gedaan!! Geniet nog van jullie laatste daagjes daar!

liefs

• 05 Oktober 2010 - 19:29

Jannie:

Waar blijft de tijd.... Ik heb jullie nummer doorgegeven aan Beartijs Jansen, zij wil jullie heel graag spreken, wie weet lukt dat nog in Nairobi... Jullie hebben weer veel gedaan, geweldig om te volgen. Ik heb de mails doorgestuurd aan Maaike, zij heeft Gladys aangesteld en zit nu in het bestuur in Nederland van Macheo, ze zal heel blij met jullie zijn. Geniet nog even de laatste dagen en graag tot heel snel, liefs Jannie voor allemaal.

• 13 Oktober 2010 - 05:36

Petra Bonnes:

Marjon;
    Ik geniet van je reisverslag. Nog niet alles gelezen, maar dat ga ik vanavond doen.

Groet Petra