Afscheid nemen. - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu Afscheid nemen. - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen.

Door: Rein

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

08 Oktober 2010 | Kenia, Thika

Helaas, onze tijd zit er bijna op. Wij zullen onze keniaanse vrienden erg gaan missen.Het afscheid nemen is begonnen, woensdag op CRC, daar hebben we Soldier, Gladys, Joe en Lydia gelukkig achtergelaten met een maandsalaris en nog wat kleding en schoenen. Als je dan hun reactie ziet, zo gelukkig als een kind, it's a miracle, god bless you, raak je wel ontroerd.Corrine is nu voor 3 weken in CRC, en zal in deze tijd proberen de omstandigheden te verbeteren. Ook zal de komende tijd er wekelijks een levering zijn van de meest noodzakelijke voedingsmiddelen. ( wij sponsoren dit).Gisteren met Florence op pad geweest naar, een voor ons nieuwe sloppenwijk, geisoleerd, tussen de DelMonte plantages. Daar beoordeeeld of hier ook noodzaak is voor het opzetten van een zwangerenproject. Wij hebben de health clinic bezocht, die er goed georganiseerd uit zag. Daarna diverse zwangere vrouwen in hun woonomgeving bezocht.Een erg warme dag, vermoeiend programma met veel lopen. In de namiddag afgesloten met een duik in het zmembad in de nabije omgeving. Gisterenavond een afscheidsdiner verzorgd voor Florence, Marnix en Aisha, was erg gezellig. Vandaag afscheid genomen op KOP, nog even spreekuur meegedraaid, chapatti's gegeten en met de schoolkinderen gespeeld.Ook afscheid moeten nemen van Gladys, de fieldworker waarmee wij vele zwnageren en kraamvrouwen hebben bezocht. Daarna nog de laatste boodschappen en een lunch in town, en dan de laatste rit in de matatu, klem tussen 2 big mama's.( wat zal ik dit missen) Vanavond zijn we nog uitgenodigd bij de zus van Jeff voor het diner, dus daar wordt het afscheid nemen van Jeff en zijn familie. Morgenvroeg vertrekken wij naar Nairobi, waar wij nog de Masaimarkt gaan bezoeken, en overnachten daar in een hotel, omdat wij zondagmorgen om 8:00 terugvliegen. we kunnen terugkijken op veelbewogen 4 weken. Het zwangerenproject staat in de steigers. Het kindertehuis CRC heeft weer enige ondersteuning gekregen. De levering van voedsel wordt daar verzorgd door Josephine, zij heeft een shop vlak buiten CRC, dus ook voor haar de komende tijd een vast inkomen. De bemiddeling voor een speciale school voor Jambee ( autistisch meisje) heeft na ons bezoek succes gehad, Jambee is inmiddels geplaatst. De aanvraag bij de stichting studiebol, die keniaanse jongeren een kans geeft om te gaan studeren, heeft een positieve reactie opgeleverd voor Edward ( zoon van Gladys) jongen van 21 jaar woonachtig in de sloppenwijk. Zij droom is dokter te worden in public health. Ik ga zijn aanvraag verder vervolgen. Deze week van de vrouwengroepo die de siasltassen maakt, 10 stuks afgenomen, waar wij in nederland een markt voor gaan zoeken.
Wij hebben de studie die wij gaan betalen voor Wataka van Umoja met hem en Florence doorgesproken, en hij kan starten in januari met volwassenonderwijs in de avonduren en tegelijkkertijd de opleiding voor social worker volgen.En dit zijn maar enkele van de successen die wij hebben behaald. Als je in staat bent om te geven, maakt je dat een gelukkiger mens.Kenia zit in ons hart, wij komen terug.
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties.

groet, Rein en Marjon.

Als wij thuis zijn zal ik nog wat foto's plaatsen

• 08 Oktober 2010 - 13:11

Joke:

Jeetje...............wat hebben jullie een berg werk verzet! Geweldig.
    Afscheid nemen doet altijd een beetje pijn.......
    Wij wensen jullie een hele goede terug reis en nog een plezierige dag in Nairobi. Tot gauw.

liefs, Theo en joke

• 08 Oktober 2010 - 17:16

Kevin:

Gaaf hoooor!!!

• 09 Oktober 2010 - 09:08

Jannie:

Meevoelen, mee beleven, mee gaan en delen van alle verhalen, kinderen, mensen en intussen alle Keniaanse vrienden... Rein en Marjon: het is weer niet voor niets geweest... geweldig bedankt voor alles wat jullie hebben gedaan en ondernomen. Over enkele weken ga ik jullie start volgen en hoor ik graag de verhalen van de mensen daar; dankjulliewel!!! XXX Jannie

• 09 Oktober 2010 - 20:29

Lies Schutte :