Allerlei actitviteiten - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu Allerlei actitviteiten - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

Allerlei actitviteiten

Door: marjon

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

04 Juli 2011 | Nederland, Alkmaar

Vorige week woensdag gingen we naar Den Haag.Jeff wilde graag naar het ICC,het International Crime Courd.Daar worden de rechtzaken behandeld,o.a. tegen Kenia,maar ook tegen andere Afrikaanse landen,met name tegen de mensen die in hun land een misdaad tegen de menselijkheid hebben gepleegd.We zijn binnen geweest en hebben zelfs in de rechtzaal gezeten tijdens een proces tegen iemand uit Congo.Erg indrukwekkend om mee te maken. Daarna naar het centrum en natuurlijk het Binnenhof. Daar even rondgelopen en Mark Rutte bijna de hand kunnen schudden,maar er was te veel security,hij ontving een hoge piet. In Scheveningen op de Pier gekeken en daarna gelounched in een van de strandclubs,met de naam Zanzibar Beachclub,net of we even in Afrika waren. Maar het echte Hollandse broodje haring,dat gaat er niet in bij Jeff.Om van alle indrukken bij te komen donderdag even weer een rustdag ingelast,op de fiets even naar onze volkstuin en daarna door naar Bergen. De ruinekerk bekeken,ook binnen geweest,waar een mw. ons het een en ander over de kerk vertelde.Zo zie je maar,toerist in eigen land en dorp waar je zelf werkt,is nog leerzaam ook. Toen door naar de begraafplaats,Jeff wilde er graag een zien.Je komt nog es ergens.S'avonds in Ursem ,op visite bij Robbert geweest.Wel leuk is ook ,dat Jeff, 2 vrijdagavonden uit is geweest,in Alkmaar, met Robbert en zijn vrienden. Ook dat heeft hij meegemaakt,hij vond het geweldig.Vrijdag op naar de Zaanse Schans,er was net een dag er voor een diamantroof geweest,maar alles was veilig.Het was voor ons lang geleden dat we er geweest waren,dus leuk om weer es een molen van binnen te zien en pannekoeken te eten.Het culturele gedeelte is ongeveer wel klaar nu en verzadigd, alleen nog familie en vrienden weekend voor de boeg.Zaterdag op naar de Afsluitdijk,heel bijzonder natuurlijk en door naar Meppel.Met Oma gewinkeld en kibbeling gegeten ,bij Dick en Mathilde en 2 dochters,gegeten.Chinees gehaald in Staphorst,hoe vreemd kun je het hebben,leg dit alles maar weer es uit.Maar Jeff gaat mee en beleefd alles met zijn big-smile.S'avonds op de koffie bij Henk en Susan,dat was de kennismaking met zijn Drentse familie.Zondag hadden we een vriendag gepland,iedereen die hem graag nog wilde ontmoeten is geweest,het was een hele leuke dag voor iedereen.Vandaag weer even niks,de planning was om vanmiddag naar een melkveeboerderij te gaan om het melken te zien,maar de auto heeft het begeven,wordt morgen bekeken.wordt vervolgd,laatste deel,Jeff gaat donderdagochtend weer terug.groet Rein,Marjon en Jeff.

• 04 Juli 2011 - 18:44

Jannie:

Leuk om te lezen en ook leuk om Jeff hier mee te maken en te zien, hij geniet zichtbaar. Dat zal moeilijk worden donderdag... Ik zie jullie morgen op de BBQ, gezellig, tot dan, liefs R&J

• 05 Juli 2011 - 06:09

Annebee:

Wat een geweldige ervaringen allemaal voor Jeff, ik ben erg onder de indruk. jullie hebben een mens heel gelukkig gemaakt! En voor donderdag: Uit het oog is niet uit het hart... sterkte! Liefs voor jullie van ons.