avontuurlijk reizen - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu avontuurlijk reizen - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

avontuurlijk reizen

Door: marjon

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

28 September 2010 | Kenia, Thika

Habari Yako, hier weer even een verslag van de laatste dagen. Zondag zijn we met het personeel van Macheo, met de bus,naar het Nairobi Natinal Park geweest. Voor dit uitje hebben ze maanden gespaard en voor sommigen was dit een eerste kennis making met de wilde dieren. Dus de verwachtingen waren hoog gaspannen,net een schoolreisje. Al gauw in het park zagen we een paar giraffen,buffels,struisvogels en gazelles. GElukkig toch iets gezien,want na een uur begaf de bus het,midden in het park. Uren daar gestaan tot er een monteur was geregeld en we het park weer uit konden,nog net voor sluiting van het hek.Nog wel 2 neushoorns in de buurt van de bus gezien en heel veel plezier gehad,ook uit de bus in het gras gezeten en op het dak gestaan(Rein hoor,niet ik) Na afloop gingen ze dan nog,als troost naar een soort dieren tuin,waar ze toch nog de leeuw,luipaard en andere dieren hebben kunnen bekijken. Na afloop kip met patat gegeten en iedereen weer blij. Maandag weer op pad.met auto en chaffeur, naar noorden boven Nyeri. Om naar het land van Jeff,te gaan. Wel een eind rijden,lekke band en de evenaar gepasseerd. Maar een prachtig landschap,Mount Kenia, de Aberdares en gelunched bij de Tomson Falls. Dit even voor de kenners.Vandaag weer heel iets anders, 2 projecten bezocht van oudere vrouwen. Zij hebben hun kinderen door aids verloren en zorgen voor de kleinkinderen,om een inkomen te hebben maken ze tassen. Hele leuke tassen van sisal,we hebben een bestelling geplaatst,dus wie er een wil,we kunnen misschien nog meer bestellen. OOk van de ene groep nog 4 vrouwen thuis bezocht en hun levensverhaal vernomen. Allemaal weer heel indrukwekkend.Morgen weer naar KOP om bij het zuigelingen en zwangerenspreekuur te zijn/ondersteunen. Ik zit nu heel erg luxe,in ons huisje,op de laptop van Ellen(nee,niet mijn zus),een vrijwilligster die bij ons is gekomen en gelijk met ons weer weg gaat. Nou,dit was het weer voor vandaag,wordt vervolgd,Kwaheri,Rein en Marjon.

• 28 September 2010 - 19:13

Dick Visscher:

Lieve mensen, wat gaat de tijd snel. Weer genoeg indrukken opgedaan zo wij begrijpen. Prachtige foto's met een indruk die wat mij betreft alleen kan proeven als je daadwerkelijk aanwezig bent. Fijn dat het allemaal loopt zoals het loopt en tot snel. Bijzonder te ervaren dat mijn broertje bovenop een bus in Afrika staat maar dat in het donker over de afsluitdijk een hele onderneming is. Grenzen verleggen noemen we dat. Groeten en dikke kus van hier.

• 28 September 2010 - 19:31

Gerda:

hallo , leuk te lezen.heb het allemaal uitgeprint voor ons en in de wintertuin. geniet er nog van, gr gerda

• 28 September 2010 - 20:53

Jannie:

Geweldig, ja af en toe doet het vervoer niet wat je wil, maar ook dat is een avontuur... zo is het nu eenmaal in Kenia, geweldig hoor! Wat een mooi park is dat en zo dichtbij de grote stad. Ik wens jullie woensdag ale goeds in KOP en doe iedereen de hartelijke groeten, we horen graag hoe het is gegaan morgen. Ik zal jullie even contacten. Liefs en slaap lekker vanuit Nederland.... XXX Jannie

• 29 September 2010 - 06:18

Robbert:

Hoi!! Klinkt goed allemaal. heel veel plezier nog. En uhh nee zo een tas hoef ik toch niet ;) Groetjes Robbert

• 29 September 2010 - 06:41

Joke:

Wat is het weer geweldig om jullie verhalen te lezen.
    Veel liefs van hier.

• 29 September 2010 - 20:34

Ellen:

Hey, Zo te lezen gaat alles goed. En lekker zo,n bus!!!\gelukkig dat er een monteur kwam , anders zat je nu nog(haha)
    groetjes Ellen