Karibu. - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu Karibu. - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

Karibu.

Door: Rein

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

25 September 2010 | Kenia, Thika

Hallo allemaal,

Al weer 5 dagen voorbij, de tijd vliegt, ook hier. Afgelopen dinsdag hebben wij weer enige tijd doorgebracht op KOP in kiandutu. We zijn met Gladys weer op bezoek geweest bij een aantal zwangere vrouwen en kraamvrouwen. Bij een kraamvrouw geweest die een week geleden was bevallen van een dochtertje bij 8 maanden, gewicht 2900 gram. Moeder bleek al 2 dagen niet te hebben gegeten vanwege gebrek aan geld. Haar man verkoopt pinda's. Dat geld is nodig geweest voor het betalen van de ziekenhuisrekening. Samen met Macheo zullen wij nu zorgen voor een voedselpakket. Het voornemen is om elke kraamvrouw een voedselpakket voor 1 week aan te bieden. Verder getracht enige structuur aan te brengen in de opzet van het zwangerenproject. Het krijgt al meer vorm, vooralover de samenwerking tussen de nurse(theresa) van KOP en de fieldworker Gladys hebben we afspraken gemaakt. Woensdag gaan we op KOP het spreekuur voor zwangeren en kraamvrouwen meedraaien.
Woensdag zijn wij op safari gegaan naar Amboseli, 6 uur rijden vanaf onze bestemming. Onze begeleider/driver was Sam, die wij al kennen van vorig jaar. Op plaats van bestemming een geweldig safarikamp, lekker slapen in een tent met douche en toilet, te goed eten en een zwembad met uitzicht op de Kilimanjaro ( als er geen wolken ziijn) We hebben in 3 dagen 5 gamedrives gedaan, zowel bij zonsopgang als ondergang. Met name heel veel olifanten in dit gebied, honderden, geweldig. Verder veel hyena's, gazelles, gnoe's, enkele giraffen en wel 2 leeuwen. Genoten, met name gisterenmorgen, volkomen helder, dus volop zicht op de kilimanjaro tijdens zonsopgang.Nu weer terug op Macheo, helaas geen water, problemen met de pomp. we gaan vanmiddag lunchen bij James en zijn vrouw en dochter. ook Jeff gaat mee. Morgen gaan wij met de hele staf van Macheo met de bus naar Nairobi National Park op safari. Voor alle stafleden die meegaan al het de eerste keer zijn dat zij wilde dieren zullen zien.

Zoals jullie lezen, geen moment voor verveling, tot de volgende keer,
Marjon en Rein.

• 25 September 2010 - 07:04

Jannie:

Super verhaal Rein, ik zie het allemaal weer voor me. Ik hoop van harte dat de samenwerking met Macheo en Kop goed komt en vooral het zwangeren project moet goed gaan, dat is zo belangrijk. Geniet van het National Park, daar zijn wij vorig jaar met een paar kinderen en Florence geweest. Doe iedereen de hartelijke groeten en heel veel liefs, tot het volgende nieuws... Liefs Jannie

• 26 September 2010 - 14:33

Annebee:

Oh wat heerlijk allemaal en wat een mooie stappen worden er gezet! Dank dat jullie bij Ruth zijn geweest. Ook lieve groet van mij aan allen, Annebee