veel gedaan - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu veel gedaan - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

veel gedaan

Door: marjon

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

29 November 2011 | Kenia, Thika

Habari Yako!
Zoals altijd is er hier never a dull moment.We hebben de afgelopen dagen weer veel gezien en gedaan met veel indrukken.Afgelopen zondagmiddag zijn we naar Kiganjo gegaan,een wijk van Thika waar we het kindertehuis Shade hebben bezocht.Hier waren we vorig jaar ook geweest,toen het net gestart was.Wat een verschil,het is heel erg vooruit gegaan.Het was nu volledig ingericht en het was een goed georganiseerd gebeuren daar. Leuk om te zien,Dinah! Het leek een beetje een reunie,want er werken veel bekenden. Ik vond het wat op het oude CRC lijken.We hebben voor Shade wat pyama's en kerstversiering gesponsord.
Vanuit daar zijn we naar de karateschool Jua Kali gelopen,daar hebben we een demonstratie gekregen,speciaal voor ons op zondag.Goed om dit project te zien,wat ondersteund wordt uit Alkmaar.
Gisteren en vandaag weer 15 vrouwen al dan niet bevallen bezocht. Ook hier weer verschillende omstandigheden. Voor een zieke vrouw,met 4 kinderen waarvan de man in de gavangenis zit, voedsel geregeld voor een week. Ook de bedden voor de oude oma Fatuma geregeld en oma was heel erg dankbaar. Haar hutje kreeg gelijk een grote opruiming.De hele wijk liep uit,er was veel hulp.Daar om de hoek woonde het stel waar we een bank en kooktafel voor hebben gekocht,dus ook daar veel dankbaarheid en belangstelling van iedereen. Het was een bewogen middag,goed om te doen.
Hier een overzicht wat we tot nu toe met het sponsorgeld hebben gedaan:
35 eur. voor een echo van een zwangere.
52 eur. voor 2 bedden, 40 eur. 2 matrassen. Een 3 zitsbank 15,50 met 6 kussens met hoes 21 eur.erbij. Een hoge tafel voor de kookspullen 11 eur.
7 pyama's en kerstversiering voor 70 eur. Voedsel voor Bancy 12.50. Voor Fatuma voedsel voor 3 weken 30 eur (Dick)
Zoals jullie zien,geen erg hoge bedragen,maar voor daar veel kunnen doen. De foto's zullen nog meer bijdragen, geniet ervan,groetjes Rein en Marjon.

• 29 November 2011 - 19:26

Jannie:

Wat je met zo weinig kunt bereiken, geweldig en dan zoveel dankbaarheid. Vandaag en gisteren uitgebreid met marnix overleg gehad over KOP. We gaan door, het is echt een heel goed project. Dank aan onze ambassadeurs!

• 29 November 2011 - 21:09

Dina Van Doesburg:

Wat leuk dat jullie weer in Shade geweest zijn. Jullie weten hoe kaal het was de vorige keer en hoe de kinderen sliepen, etc.
    Er is veel gebeurd, mede dankzij de hulp van velen in Nederland en Spanje/Engeland, maar ook dankzij de inzet van medewerkers en bestuursleden in Kenia.

Jullie doen zoveel goede dingen! Fantastisch om te lezen en jullie te volgen.
    Geniet er nog van,
    Dina

• 29 November 2011 - 22:00

Dorrie Van De Ven:

Wat doen jullie weer fantastisch werk!

Groetjes Dorrie

• 30 November 2011 - 12:50

Joke Winder:

Hoi Marjon en Rein,

Wat doen jullie daar toch weer veel goed werk.
    Goed om te lezen!
    Veel succes gewenst.

groet, Joke

• 01 December 2011 - 22:04

Annebee:

Mooie verhalen die jullie schrijven en prachtfoto's! Wat kun je met weinig toch veel doen, dat laten jullie als geen ander zien. Petje af !
    Verzoek aan jullie, ik heb een sponsorkind , Ruth, zij is schat ik een jaar of 7-8. Zij woont op het terrein vlakbij KOP. Als je uit de "wachtruimte" kijkt zie je er tegenover hun huisje (hut oneerbiedig gezegd). zij heeft een grote zus, Ann, die engels spreekt. En een moeder en er lopen kleine hondjes rond. Het uniform van Ruth is haar te klein, evenals haar schoenen. Zouden jullie zo goed willen zijn en een nieuw uniform en nieuwe schoenen te willen verzorgen voor haar. Als je tijd hebt natuurlijk. Verzoek ook om voor te schieten voor ons, je krijgt het geld uiteraard direct terug als jullie weer in Nederland zijn.
    Heel veel dank en ik hoop dat het niet te veel gevraagd is, met al jullie drukke werkzaamheden.
    Veel liefs en geniet nog, Annebee en Jochem

• 03 December 2011 - 09:14

Ada:

mooie verhalen, blijf jullie volgen.
    succes