laatste dagen - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu laatste dagen - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

laatste dagen

Door: marjon

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

10 December 2011 | Kenia, Thika

We hebben het er al weer bijna op zitten en zijn al hier en daar aan het afscheid nemen. Maar afgelopen dagen weer versschillende dingen meegemaakt.Donderdag zijn we van Zanzibar terug gevlogen,met 2 tussen landingen en vertraging.Er kon niet geland worden in Nairobi omdat er mist hing,ja dus ,dat kan ook daar. Het was in Thika een heerlijke temperatuur en een windje,een verademing vergeleken bij Zanzibar. Vrijdag zijn we naar onze vrouwengroep gegaan om de nieuwe tassen op te halen,ze zijn heel leuk,hopelijk verkopen ze. We werden weer met zang en gebeden ontvangen en kregen een luch aangeboden,sweet potatoe,arrow root,een gekookte soort wortel,bananen en watermeloen. Gelukkig kregen we er thee bij,met melk en suiker,anders was het moeilijk weg te krijgen.Het smaakte lekker hoor, alle dames hebben er flink van
gegeten . Het was een vroeg kertsdiner,we moesten ons vol voelen,nou dat is gelukt. Na de nodige foto's en film gemaakt te hebben,afscheid genomen met veel zang en dans. Intussen is hier op Macheo een kunstenaar bezig om in alle huizen een muurschildering te maken,naar keuze van de kinderen.Dit krijgen ze van ons,we wilden iets geven en dit is het geworden. Vandaag zijn we naar de universiteit geweest omdat Jeff zijn diploma heeft gekregen. Nou, dat hebben we geweten hoor,maar wel heel bijzonder om mee te maken als enige blanken tussen heeeel veel Kenianen.We werden al vroeg verwacht,8 u.,op de campus stond een heeele grote tent,waar plaats was voor 3000 studenten en 6000 genodigden. Heel wat moesten buiten staan,maar wij waren door de poort binnen gelaten als VIP's. en konden in de tent zitten. We hebben er 7 uur gezeten,het begon natuurlijk veel later dan gepland.Eerst werd er opgetreden door zangkoren en dans groepen,toen kwamen alle belangrijke professoren,die anderhalf uur toespraken hielden en toen werden alle studenten per onderdeel bij voornaam genoemd en moesten ze op staan.Dan ben je weer anderhalf uur verder. Rond 15u was het afgelopen en hebben nog met de familie van Jeff gesproken en weer de nodige foto's gemaakt.Toen hadden we het wel gehad en zijn door een heel druk Thika terug gelopen naar de opstapplek voor de matatu's en naar Macheo terug gegaan.Op kantoor daar moesten ze wel lachen om onze belevenissen,we waren gewaarschuwd.Maar dit hadden we niet willen missen. Nog een paar dagen te gaan en dan....,groetjes Rein en Marjon.

• 10 December 2011 - 19:20

Annemieke:

Typisch Kenia, laat ze een ceremonie organiseren en je bent de hele dag onder de pannen ;-)
    Ben heel benieuwd naar het resultaat van de kunstenaar.

Ik wens jullie nog een paar heerlijke dagen!
    groetjes aan iedereen uit een nat Amersfoort!

• 11 December 2011 - 10:52

Joke:

Hoi Marjon en Rein,

Nog maar veel genieten van jullie laatste dagen.................

groet,

Theo & Joke

• 11 December 2011 - 10:59

Henny:

Hoi Marjon en Rein,
    Ontdekte vanmorgen dat jullie weer een uitgebreid verslag hebben bijgehouden over jullie reis.
    Was dus een tijdje zoet met lezen.
    Ik ben wel blij dat diploma uitreikingen hier in Nederland wat minder tijd in beslag nemen.
    Maar wat een belevenis, leuk om mee te maken en natuurlijk ook iets om trots op te zijn.
    Nog een fijne tijd in Kenia en geniet nog evn van de warmte, want dat houdt hier niet over.
    Groetjes uit Bergen

• 11 December 2011 - 20:02

Jannie:

Wij op de kerstmarkt, en jullie lunchen in Blue Post.... wat leuk om een smsje te krijgen, we hebbengoed verkocht, ben bijna "los". Super leuke sfeer en mooie spullen, klein, leuke prijsjes. Annebee, Audrey en Tom hebben het geweldig gedaan! Tot over een paar dagen, groetjes en goede terug reis!