habari yako - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu habari yako - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

habari yako

Door: marjon

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

23 November 2011 | Kenia, Thika

De afgelopen dagen weer veel indrukken opgedaan. Alle dagen naar KOP geweest in Kiandutu. De eerste dagen had het flink geregend dus loop je door een laag blubber en?,dat wil je niet weten.We hadden heel veel schoenen meegenomen,dus die daar uitgedeeld aan de kindertjes van het ondervoedingsprogramma. We zijn de sloppenwijk ingegaan met Gladys,de socialworker daar en hebben heel veel vrouwen bezocht die zwanger waren of net bevallen. We hebben een aardig beeld gekregen en het project loopt goed.We zien een toename van vrouwen die voor controle naar een kliniek gaan en in het ziekenhuis bevallen ,zij worden financieel door ons ondersteund . Tijdens al die bezoekjes in de hutjes wel heel veel schrijnende omstandigheden gezien.Een jonge vrouw ,zonder ouders ,zus net overleden die er alleen voorstaat,een meisje van 14 die net examen had gedaan.Een jonge vrouw waarvan de man net overleden is aan aids. Een vrouw bevallen van haar zesde kind,heeft zich laten stereliseren,man zit in de gevangenis.Verschillende moeders die geen eten hadden,ze zaten te wachten tot hun man thuis kwam,hopelijk met wat geld.Een hutje waar alleen een bed stond,geen meubels en een petroleum stelletje met een kaarsje. Ook kwamen we nog bij een oma die voor 6 kleinkinderen zorgt ,vader en moeder waren weggelopen. We hebben voor wat eten en houtskool gezorgd.Ze sliepen allemaal op de grond . De kinderen gingen wel naar school.Vandaag hebben we het resultaat bekeken van de sponsoring na de brand. Er zijn al een aantal huisjes weer opgebouwd en sommigen zijn weer een winkeltje of ander bedrijfje gestart. Het was warm vandaag,geen regen.De scholen hebben Kerstvakantie vanaf vandaag.Er werd in Kiandutu al flink geshopt.Uit de stad komen de mensen daar hun spullen kopen,want het daar goedkoper en tegen de Kerst stijgen de prijzen.Dus als jullie nog iets nodig hebbben?
Groetjes Rein en marjon.

• 24 November 2011 - 17:59

Nienke:

Ik probeer me er iets van voor te stellen! Gelukkig door de foto s lukt dit aardig. Hoop dat het weer een beetje bijdraait. Leuk om zo mee te lezen.ach de ene kant van de familie in zuid amerika, jullie in afrika zo zijn we toch overal een beetje bij:-) veel liefs en groetjes!!

• 26 November 2011 - 09:13

Jannie:

Ik loop met jullie mee door Kiandutu, indrukwekkend om te zien hoe de mensen zich hebben hersteld van de KIANDUTU FIRE, wat een veerkracht, ongelooflijk hé. Hier gaat het gewone leven weer verder... alsof er geen KOP bestaat, alles nieuw, schoon en georganiseerd... wat een verschillen toch. Liefs voor iedereen!