tea and more - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu tea and more - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

tea and more

Door: marjon

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

17 Januari 2013 | Kenia, Thika

Terwijl Nederland plat lag door de sneeuw,hadden wij de eerste regen.Flinke buien dinsdagochtend,maar het duurde niet lang gelukkig.Wij zijn toen naar Umoja geweest,een onderwijsproject in een andere sloppenwijk,waar ook Waithaka woont. We werden daar weer hartelijk ontvangen en zijn een poosje gebleven,altijd weer leuk om te zien hoe goed dit gaat daar.Vandaar zijn we naar een meisjes school gelopen omdat er een foto gemaakt moest worden van een van de meisjes die in het sponsor programma zit van Macheo.Grote hilariteit daar, er kwamen zomaar mzungus langs de klassen gelopen. Daarna naar de grote groente en fruit markt in Magonkeni gelopen,prachtig om te zien wat er allemaal verkocht wordt,wel veel blubber door de regen.
Gisteren inkopen gedaan voor de markten in Nederland bij onze vaste adresjes bij Blue Post en Ann. Weer veel leuke en nieuwe dingen gekocht.
Heerlijk gelunched in de tuin,weer. Afgelopen dagen hebben we kunnen genieten van de kookkunst van anderen,Roos en AnneMay hebben pompoensoep en curry gemaakt en vanavond hebben we in het groene huis met de kinderen en huismoeder gegeten,heerlijk stampot gederi en sperciboontjes. We waren daar om wat cadeautjes te geven aan ons eigen sponsorkind.
Vandaag een tocht met onze taxichauffeur George gemaakt en 2 vrijwilligers,Stijn en Teuntje,naar de Ndaikani-dam met stuwmeer.Prachtig gelegen in een heel groen gebied,wat hoger de bergen in. Heel veel theeplantages daar. Zelf ook nog tussen de theeplanten gewandeld. De vrouwen waren net klaar met plukken,de grote manden op hun rug hadden ze geleegd en de vrachtauto bracht de blaadjes naar de theefabriek voor verdere productie.
Eigenlijk zouden we vandaag weer naar KOP gaan ,daar zou een seminar voor de zwangeren georganiseerd worden . Maar gezien er vandaag nominaties voor de verkiezingen gehouden worden en het niet veilig zou zijn in Kiandutu,ging dit niet door.Het leeft hier heel erg onder de bevolking,in maart wordt er een nieuwe president gekozen.Men hoopt dat er geen ongeregeldheden ontstaan zoals in 2007,maar je merkt de onrust ,iedereen is er mee bezig.
Daarom is het goed dat we morgen een paar dagen op safari gaan,want we konden verder niet zo veel ondernemen in Thika.
Wordt vervolgd, Rein en Marjon.

• 17 Januari 2013 - 21:48

Ellen:

Zo te lezen vervelen jullie je niet!!! Leuk om je reisverslag te lezen. Groetjes je zusxx