heerlijk om er weer te zijn - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu heerlijk om er weer te zijn - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

heerlijk om er weer te zijn

Door: marjon

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

04 Januari 2013 | Kenia, Thika

Woensdag 2 jan. zijn wij weer vertrokken voor een verblijf van 3 weken in Kenia. Op gehaald door de Schipholtaxi,dan denk je dat zo'n chauffeur wel weet hoe naar Schiphol gereden moet worden,hij slaat af bij Castricum,want er staat Amsterdam op de borden! Daar de snelweg weer op. Afijn,ruim op tijd op Schiphol,megadruk daar. Na een uur vertraging,er kwamen wat passagiers niet opdagen dus de koffers moesten weer uit het ruim, vertrokken en een rustige vlucht gehad.
Bij de visa-counter maar een half uur hoeven wachten en de koffers en tassen waren er ook snel.Na even vriendelijk te hebben gelachen en uitleg gegeven wat we in de tassen hadden en wat we kwamen doen,konden we door de douane. Jeff stond ons ,met 2 nichtjes,op te wachten. Altijd weer een heerlijk weerzien en ook als je naar de auto loopt,de warmte en de lucht. Het voelt een beetje als thuis komen. Daar gingen we ,in een geleende dikke auto,over de superhighway,nog even langs de supermarkt in Nairobi,richting Thika. Wat een verbetering, de weg is helemaal klaar. Rond 24u. kwamen we aan bij Macheo,waar er gelukkig op ons gewacht werd door Anne-May en Roos.Voluteers die daar voor langere tijd zijn.
De volgende ochtend word je dan wakker,door geluiden als in een voliere,de zon en de boerderij geluiden,heerlijk. Op kantoor iedereen begroet,ook weer een heerlijk weerzien. Na de eerste afspraken te hebben gemaakt,zijn we met een auto naar Thika town gegaan. Boodschappen gedaan en geprobeerd een nieuwe simkaart voor de mobiel te scoren,maar dit kan vanaf 1 jan. alleen door je te later registren met je paspoort,had ik toen dus niet mee. Maar we hoorden dat daar lange rijen voor stonden ,dus andere oplossing gevonden,dank zij Jeff. Ik gebruik zolang zijn oude,geregistreerde simkaart, dus heb nu zijn oude tel nr. +254724639111 . Hem ook heeeel erg blij gemaakt,met de meegebrachte zelfgemaakte gehaktballen en appeltaart,wat ik beloofd had . S'avonds met zijn allen gegeten . De kinderen hadden tot laat nog een kampvuur ,ze zijn nog niet allemaal terug van hun soort Kerstvakantie. Maandag beginnen ook hier de scholen weer,dus het weekend komen degene die nog familie hebben,weer terug.
Vandaag zijn we naar Kop gegaan,met een auto vol spullen,kraampakketten,kleding,schoenen.,Daar werd ook alles in gereedheid gebracht voor maandag,als de kinderen van het ondervoedingsprogramma en schooltje weer komen. We zijn op pad gegaan en vrouwen bezocht die bevallen waren ,de laatste weken. Het was weer goed om daar te zijn en te zien hoe er vooruitgang is. Weer terug met de boda-boda(fietstaxi),we werden uit de stad opgehaald met een auto van Macheo.Op terugweg langs de melklfabriek gereden waar Macheo"melk naar toe gaat,en kennis gemaakt met de Laki-Laki,een joghurtdrink,die daar gemaakt wordt. Weer veel indrukken op gedaan en vanavond uit eten. Ik zit lekker buiten,het is heerlijk weer.

• 04 Januari 2013 - 15:22

Robbert:

Klinkt goed weer allemaal! Veel plezier nog!

• 04 Januari 2013 - 15:33

Nienke:

Jeetje wat klinkt dat goed! ik voel bijna zelf de warme zon dankzij jouw verhaal;-)
    Geniet lekker met elkaar en de groetjes! Liefs van ons

• 04 Januari 2013 - 16:10

Ada:

Spannend allemaal,veel plezier en succes.

• 04 Januari 2013 - 16:32

Joke:

He hallo daar,

Wat klinkt dat allemaal weer goed zeg!
    Gelukkig dat je de gehaktballen niet hoefde af te staan bij de douane, dat zou wel erg jammer zijn
    Geniet ervan en tot jullie volgende bericht!

• 04 Januari 2013 - 18:21

Thea:

Jammer dat ik niet mee kon in de koffer, geniet voor mij mee!!

• 04 Januari 2013 - 22:50

Ellen:

Klinkt goed allemáál!!! Veel plezier en geniet van het mooie weer