Weekend,busjes en motoren. - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu Weekend,busjes en motoren. - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

Weekend,busjes en motoren.

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

05 Maart 2014 | Kenia, Thika

Ik zit in de zon,het is nog heerlijk warm met een windje,het is 18u,bij jullie 16u. Vandaag zijn we weer op pad geweest in Kiandutu ,daar weer de keerzijde gezien van dit heerlijke land. Veel ellende ook voor ouderen daar,nu eens niet de moeders en kinderen, maar gezien hoe het is om oud te zijn hier . Een oud echtpaar hulpbehoevend,op een matras op de grond,met wat zorg van een dochter,die hierdoor niet kan werken om geld te verdienen voor eten. Alleenstaande mannen,zonder hulp,liggend de hele dag in een bloedheet hutje, een man zo ziek en zwak dat hij opgenomen moest worden in het ziekenhuis. Hij zou achter op de fietstaxi gaan,maar gelukkig konden we een tuktuk regelen. Ook dit weekend nog leuke dingen meegemaakt hoor, zaterdag naar ons sponsor kind geweest,met een auto en Benson,zijn begeleider.Prachtige rit,richting Meru. Hij was erg blij ons te zien,we zijn rondgeleid op zijn school en hadden wat cadeautjes meegenomen. Zondag hadden we familiedag,met een slechte bus zijn we naar Nairobi National Park geweest. Met Jeff,Esther zijn vriendin,Waithaka en zijn 2 dochters. Allemaal erg genoten ,helaas deed de bus vanaf het begin al raar en hebben we gelukkig Thika weer bereikt s' avonds. Het laatste stuk begaf hij het, maar gelukkig konden we nog een taxi regelen. In donker langs de kant van de weg in Kenia, is niet fijn. In het park veel dieren kunnen spotten,helaas geen leeuwen.
Maandag weer op KOP geweest, met Sylvia de teenagemothers doorgesproken.Zij blijft een jaar en kan het verder voor ons voortzetten. Boodschappen gedaan bij Tusky's,Rein is daar nog naar de kapper geweest. S'avonds nog nijlpaarden gespot, eerst door de Del Monte plantages gereden,een Masai als gids mee en toen naar een houten brug over de rivier waar ze zaten. Prachtige omgeving weer daar, heel tropical. Gisteren naar Umoja geweest,een onderwijs project in een andere slum. Met de motor eerst naar Macheo,toen weer verder met de motor naar Umoja,daar vandaan met de motor naar de stad en verder naar Blue Post, waar we inkopen hebben gedaan voor de markten. Terug met een taxi,want op de motor vervoeren ze hier echt alles,maar dit ging toch echt niet lukken met alle spullen.Nog 4 dagen te gaan,wordt vervolgd,kwaheri, Rein en Marjon.

• 05 Maart 2014 - 19:36

Jannie:

alweer aftellen, wat gaat dat snel..... succes nog!

• 05 Maart 2014 - 20:42

Joke: