Laatste dag - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

17 December 2014 | Kenia, Thika

Vanavond weer terug naar ons koude kikkerlandje, het zal wel weer even wennen zijn. Niet alleen wat het weer betreft, maar ook hoe goed wij het in Nederland hebben. Ook dat vind je gauw weer heel gewoon. Veel contrasten hier gezien,ook dat blijft ons verbazen. Als je uit de sloppenwijk komt en je gaat nog even boodschappen doen bij de grote supermarkt,staat daar als promotiemodel.een half ronde,nieuwste model flatscreen tv, van rond 8000 euro. Op de weg naar Macheo is de shoppingmall,groot winkelcentrum, bijna klaar. Terwijl er voor ,langs de weg de mensen hun handel proberen te verkopen ,om weer te kunnen eten die dag.
Tijdens de graduation gaf een van de professoren een zeer inspirerende speech,dat men Kenia in 2030 als een middleclass land wil zien. Er verbetert ook wel veel,nieuwe flats,wegen, betere gezondheidszorg . Maar er is nog een lange weg te gaan.
Afgelopen 2 dagen daar een klein beetje aan bijgedragen. Maandag hebben we op KOP het ondervoedingsprogramma bezocht en doorgenomen met Ann,die het coördineert . Met de kinderen gespeeld,geholpen met eten etc. Nieuw speelgoed aangeschaft. Dit programma is zeer succesvol,hopelijk ooit niet meer nodig. Er wordt veel aan voorlichting voor de ouders gedaan.
Gisteren waren er weer seminars op KOP.,voorlichtingbijeenkomsten, voor de tienermoeders en de moeders uit het moeder en kind programma, er werd voorlichting gegeven over borstvoeding, elke 2 weken is er een ander onderwerp.
Na afloop hebben we kleding uitgedeeld en make up spullen ,gesponsord uit Nederland . De kleding door mijn nichtje Larissa en haar vriendinnen.
Vandaag afronden,laatste bespreking,afscheid nemen en om 18.30 richting Nairobi .
We hebben veel leuke spullen,tassen ,omslagdoeken Kikoys, sieraden etc gekocht,als je interesse hebt,laat het weten.
Rein is al aan het inpakken,gaat wel weer lukken.
Tot ziens in Nederland,kwaheri
Rein en Marjon.

• 17 December 2014 - 13:20

Robbert:

Goede reis! Het valt mee met de kou. Wordt morgen 14 graden. Warmste dag van de week speciaal voor jullie!

• 17 December 2014 - 15:47

Annemieke:

Jeetje, wat is dat wil snel gegaan. Maar wat een mooi bezoek weer!

Ik heb weer een beetje meegewandeld ;-)

groet,
    Annemieke