mzungu how are you - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu mzungu how are you - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

mzungu how are you

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

13 Oktober 2008 | Kenia, Thika

Hoi allemaal,hoe is het daar? Ik zal eerlijk zijn ,je vergeet hier soms dat je nog een ander leven hebt. Het is maar goed dat ik een fotoboekje mee heb, haha grapje. Maar het is echt zo geweldig om dit allemaal mee te maken. Zaterdag niet veel gedaan,met de kinderen gespeeld,chapatis gegeten voor lunch,voor de kenners, met ughali. Met de oudste meiden naar de stad geweest,wat gedronken ergens en verjaardagcadeautje gekocht voor een meisje.een bruine barbiepop. Er was er nog een jarig,daar had ik nog wat knutselspullen voor. S'avonds dit gevierd en er werd gedanst.
Zondagochtend met de kinderen naar zondagschool en later naar de kerk,heel leuk om mee te maken. Er werd gedanst en gezongen met een band erbij.s' Middags weer even naar het ziekenhuis,om bij de kleine Agnes te kijken, het gaat steeds beter met haar.
Vandaag met de nieuwe kinderen schooluniformen gekocht en schoenen,ze gaan morgen voor het eerst naar school. Ze waren zo blij met de nieuwe spullen en passen zich zo snel aan. Het is ongelooflijk om te zien hoe veerkrachtig en sterk al deze kinderen zijn. Vanmiddag naar de sloppenwijk Kiandutu geweest,onder begeleiding hoor.Daar heen met de Boda-boda.een fietstaxi,geweldig. Met Charles door de wijk gelopen,Let op Jannie!,naar de gezondheispost.Ik ben er geweest hoor,Vanochtend Nafthali hier ook over gesproken.Daar gesproken met Teresa, de nurse. Met haar besproken wat we met haar en voor haar kunnen gaan doen.Donderdag gaan we echt helpen daar,ze heeft ons vertelt hoe ontzettend succesvol het project is.
Het lopen door zo'n sloppenwijk is met geen pen te beschrijven, wat je daar ziet, hoe mensen zo kunnen leven. En toch zijn er kleine winkeltjes,verbouwen en verkopen ze groente.Op elke hoek brand er een vuurtje en wordt er iets gekookt. Honden,varkens,kippen en kinderen lopen er rond.Je loopt over een dikke laag vuil.Gelukkig gaan er wel veel kinderen naar het schooltje.
wat naast de medische post zit.
Jullie lezen het,ik verveel me niet,het is allemaal geweldig om mee te maken. Komende dagen gaan we wat scholen bzoeken en vrijdag hebben we vrij(Malu en ik)dan gaan we naar Nairobi een dagje. Met begeleiding hoor,van Jeffry.Als je naar de site van Malu gaat,Malutjewaarbenjij, dan kun je wat foto's zien,het duurt een uur voor 4 foto's, vandaar.
Ik ben gebeld door sommigen maar ik was te laat en de nrs. werden niet herkend,dus ik weet niet wie het waren,behalve weet ik nu,dat jij het was Mathilde.Geef Merle maar een dikke kus van haar suikertante.
Leuk om al jullie reacties te lezen.Vertel de bewoners in Frankenstate maar dat ik al wat geld heb besteed aan: fruit,schooluniformen met schoenen en rugzakken en ik ga nieuwe klamboe's voor de meisjes kopen.
O ja,Theo en Joke,we hebben het boek al een paar keer gebruikt,de kinderen hebben ringworm,bijna allemaal en nu een paar de bof en mazelen,handig om te weten hoe alles in het Engels heet.
Nog even wat Eigen huis en tuin, in de tuin en rondom de gebouwen hier staan prachtige bomen,acacias,jacaranda's,bananenbomen en wat suikerriet. Er zijn kleine aapjes,ibissen en wevertjes.Verder wat bloeiende planten,die je bij ons in een pot koopt.
Het is wel weer even genoeg info denk ik,allemaal een dikke kuzz en groetjes Marjon.

  • 13 Oktober 2008 - 13:49

    Jannie:

    Geweldig die ervaringen die je daar opdoet, ik weet hoe dat voelt en de heimwee is er hoor! Afrika is werkelijk besmettelijk, ik hoor je enthousiasme door alles heen. Wat is het leven in Ned. toch overgeorganiseerd, daar denkt men niet verder dan vandaag. Morgen weer een dag en zo is het! Tot volgende week, ik heb al aardig overgewicht aan bagage. Liefs Jannie

  • 13 Oktober 2008 - 14:28

    Evelyne:

    Jeetje Marion...wat een ervaring zeg....je mag er heel trots op zijn dat je dit gedaan hebt hoor.....helemaal toppie.
    Ik lees alles met veel intresse over het wel en wee van jou.

    Doe voorzichtig en heel veel succes met alles.
    Knuf van Evelyne Schutte

  • 13 Oktober 2008 - 16:02

    Rein:

    Hoi schat,

    Wat ben je heerlijk enthousiast, geweldig dat je het zo ervaart, maar je komt toch wel terug? Het is mooi om te lezen dat je daar zoveel, met weinig kunt betekenen. Hier gaat alles goed met iedereen, en ook met mij.
    Ik wacht al met ongeduld je volgende bericht af,

    kus.

  • 13 Oktober 2008 - 17:40

    Theo En Joke:

    Habari mama daktari. Una fanja muzuri a Thika. Veel meer is er van het Kiswahili niet over. Wat goed om te lezen dat de kinderen en jij zoveel plezier beleven!
    Hou je haaks, Kwaheri
    Joke en Theo

  • 13 Oktober 2008 - 19:11

    Ellen:

    Wat een verhaal,ik zit je het vol verbazing te lezen.

    Dikke kusz Ellen xx

  • 13 Oktober 2008 - 20:24

    Audrey:

    Leuk om dit te lezen zeg, nog een weekje en dan kom ik naar je toe...ik krijg er echt zin in.

  • 14 Oktober 2008 - 12:01

    Henny:

    Goh, Marjon, dat je nog energie over hebt om zo'n heel verhaal te schrijven.
    Een dagje winkelen zal voor jou een heel andere dimensie krijgen, denk ik.

  • 14 Oktober 2008 - 14:38

    Rutger:

    Ben trots op je mam!! Wacht met smart op je volgende avontuur. Dikke kus van je zoon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

marjon en rein

Wij zijn in Thika, waar wij verblijven bij Macheo, van waaruit wij vrijwilligerswerk doen in Kiandutu, sloppenwijk op de gezondheidspost KOP. Onze aandacht gaat vooral uit naar de zorg voor moeder en kind.

Actief sinds 02 Sept. 2008
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 59992

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 06 Oktober 2015

Back in Kenya with family!

17 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Weer terug naar Kenia

17 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Weer terug naar Kenia

18 November 2011 - 13 December 2011

We zijn er weer

12 September 2010 - 10 Oktober 2010

Weer naar Kenia

25 Oktober 2009 - 21 November 2009

terug naar Thika

08 Oktober 2008 - 07 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: