full house - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu full house - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

full house

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

24 Oktober 2008 | Kenia, Thika

Hoi allemaal,
Hier alles okee,hopelijk met iedereen daar ook.
Er is een hoop bedrijvigheid nu hier. Het CRC heeft nog nooit zoveel volonteers tegelijk gehad.12 . Maar wel gezellig. Iedereen heeft zo zijn eigen projecten. Loes is de huismoeder geworden,ze rommelt in en om het huis. Ruimt op,ordent het een en ander,repareert veel kleding met haar naaimachine. Gaat ook voor het nieuwe huis van alles maken.gordijnen enzo. Loes en Jannie werken in KOP.(dat is in de slum,het gebouw waar alles is.)Loes heeft haar eigen kantoor en al veel kinderen kunnen screenen, Jannie is ook heel druk met van alles regelen en helpen overal. Ik heb daar afgelopen dagen ook geholpen,het was heel erg druk. Heel veel mensen kunnen helpen. Samen met Teresa, 45 patienten op een ochtend langs zien komen en voorzien van een drankje en een pilletje.
Ook de tandartsen waren daar,er werden heel wat kiezen getrokken daar. Wel weer geweldig om dit allemaal mee te maken.
We hebben de nieuwbouw gezien,heel erg mooi is het geworden.Alleen moet er nog een muur omheen gebouwd,die laat nog op zich wachten. OOk nog bij een ander weeshuis geweest,opgezet door een Nederlander,een heel mooi project.
Vandaag ook nog voedselpakketten gekocht en uitgedeeld in de sloppenwijk ,samen met Malu en de 2 Schotten. Heel veel mensen blij gemaakt en binnen kunnen kijken,weer heel indrukwekkend.
Maar morgen gaan we op safari, 3 dagen naar Masai Mara national park.een heel mooi wildpark .Daar slapen we in een tent,er gaat een kok mee,die alle maaltijden bereid.We hebben een eigen chauffeur,dus alles wordt verzorgd. Ook naar de Masai natuurlijk en het wild bekijken bij zonsop- en ondergang.Ik heb er heel veel zin in.
Ook nog het meisje uit het ziekenhuis opgehaald,het 34e kind hier.Ze heeft er een heleboel moeders bijgekregen,vooral de oudere meisjes willen haar graag verzorgen. Prachtig om te zien. Het is een heel klein poppetje.
Dat was het verslag weer van de afgelopen dagen,ik verveel me nog steeds niet. Elke dag is er weer zoveel te beleven. Maar nu eerst even een paar dagen vakantie houden.
Jullie lezen het wel als ik terug ben, groetjes daktari Marjon.

• 24 Oktober 2008 - 13:30

Rein:

Hoi Schat,
    Geweldig wat je allemaal mee maakt, en nu dan op safari, geniet daar vooral van, maar wees voorzichtig! Doe ook de groeten aan Jannie.

xxxx.

• 24 Oktober 2008 - 16:32

Robbert:

Hoi Mam,

Heel veel plezier de komende dagen en ik lees wel weer hoe je het gehad heb. Groetjes!

• 25 Oktober 2008 - 12:27

Henny:

Hoi Marjon.
    Verbaas me nog steeds over het feit dat je er aan toekomt om zo regelmatig verslag te doen. Ik lees het steeds met veel plezier. Ook de foto's zijn erg leuk, alleen jammer dat je fototoestel het heeft laten afweten. Zeker nu je blijkbaar de Lion King in het wild gaat bekijken.
    Geniet van de safari en doe Jannie de groetjes van me. Als ze tenminste nog weet wie ik ben.

• 25 Oktober 2008 - 16:52

Ma:

Hoi Marjon, wat fijn om allemaal te horen. Wat geweldig werk doe je daar. En nu lekker even op safari, pas op voor de wilde dieren. Groetjes en dikke kus Ma.

• 27 Oktober 2008 - 11:41

Frankenstate:

Hoi Marjon,
    Heb via het journaal de bewoners verteld waar je het gedoneerde geld aan besteed en ook de naam van de site.
    Hoop dat je genoten hebt van de safari, we zijn benieuwd naar de verhalen.
    Groetjes van ons allemaal, joan

• 27 Oktober 2008 - 21:53

Gerda:

hoi, nou leuk allemaal om te lezen hoor.masai mara. erik zou zo met je willen ruilen. het is in frst best doorwerken. geen gekke dingen gebeurd. geniet er nog maar van, gr gerda