Habari - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu Habari - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

Habari

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

15 Oktober 2008 | Kenia, Thika

Jambo everybody,
Wat leuk om al jullie reacties te lezen,asante (betekent dank je wel)
Het geeft een speciaal gevoel om dan hier te zitten en alles te lezen. Afgelopen dagen hebben we een blindeninstituut bezocht en zijn we op de school van de kinderen rond geleid. Op het blindeninstituut werden we in alle klassen voorgesteld en zelfs toegezongen.Het was goed te zien dat ze het daar goed voorelkaar hebben. Er zijn daar ook veel albino's,bijzonder om te zien.Daarna hebben we de boda-boda genomen naar Tuskys, een soort VenD.Werkelijk alles kun je daar kopen,kijk je uit het raam van de 2e etage zie de sloppenwijken.Dat is Afrika.Daarna geluncht,een patatje gegeten met ketchup.Smaakte lekker,jullie lezen het,het leven is nog niet zo slecht.We,zijn: Malu uit Almelo en Kiran en Amanda uit Schotland.
Vandaag niet zo vroeg op hoeven staan,de anderen brachten de kinderen naar school.Anders is het ritueel,om 5.30 opstaan,de kinderen zijn zich al aan het aankleden,brood smeren 130 sneetjes met boter. Thee inschenken,na het eten een heleboel helpen met hun schoenen aandoen,rugzak zoeken etc. Om 6.45 de kleinsten nu 11 naar school brengen.Als je dan terug bent heb je nog een hele dag voor je,je helpt dan met vegen of de was ophangen.
Er is altijd wel wat te doen.
Vandaag dus naar de school van de kinderen geweest,rondgeleid door de headmaster Peter,hij gaf ons ook zijn telefoon nummer,hij had er weer 4 vrienden bij uit Holland en Schotland.
Nog weer even naar het ziekenhuis geweest,Agnes haar wond geneest goed, ze mag ws. maandag naar CRC.Er was net grote visite,wel 20 mannen met witte jassen,het leek heel interessant.Daarna wat boodchapjes gedaan in de supermarkt,ze kennen ons inmiddels,we zijn echt de enige blanken hier.In het begin voelde dat wel vreemd op straat,maar nu ben je eraan gewend en zeg je iedereen gedag die jou groet. En dat is heel vaak.In het park hebben we ons brood opgegeten,tussen iedereen in het gras gezeten,het was warm vandaag.
Het ritueel van de avond als de kinderen naar bed gaan komt de volgende keer, we gaan zo de kinderen weer van school halen.
Ik heb van mijn email ook even een paar bekeken,ik ben ook weer op de hoogte wat er op Frankenstate speelt hoor,Doe daar aan iedereen de groeten.
Nou,allemaal een dikke kus tot de volgende keer, bye bye Marjon.

  • 15 Oktober 2008 - 11:43

    Robbert:

    Hoi Mam! Alles goed hier hoor! Druk bezig met Unive en dat goed! Wat maak je toch veel mee daar zeg. je vind het allemaal wel heel erg leuk he. Gelukkig maar! De tijd gaat vast heel snel daar. Ik heb van de week nog Katje schuurman in return to sender gezien op tv en die was ook in Kenia. Toen moest ik wel aan je denken hoor! Vind het echt heel goed van je dat je daar heen bent gegaan.

    Rutger en ik gaan vanavond bij papa eten en ik ga even wat lekkers koken voor ons haha. Nou spreek je snel weer!

    Kus Robbert

  • 15 Oktober 2008 - 14:27

    Joke:

    Hoi Marjon, Vandaag echt een herfstdag, na een week mooi weer, regent het vanmiddag flink door.
    Ik mis je wel, want in je eentje sporten is niets aan en momenteel stel ik het ieder dag uit. Morgen ga ik!

    Lekker om even een wat rustiger dag te hebben en wat later te kunnen opstaan want zo'n berg boterhammen smeren is niet niks op de vroege morgen........

    Ik geniet van je leuke verhalen.
    Groeten, en hou je goed.


  • 15 Oktober 2008 - 15:15

    Jannie:

    Je leert het swahili al aardig Marjon, wat een leuke taal hé. Vanmorgen nog even met Loes gesproken, de naaimachine staat klaar en nu maar hopen dat ie het vliegtuig mee in mag. Hoeveel vrijwilligers zijn er nu? Kunnen Audrey en Loes in het hutje achter Julie slapen? Ik kom woensdag gewoon bij jullie hoor! Zal lekker vol worden, maar ook gezellig. Geef de kids alvast een dikke pakkerd van me en ook heel veel liefs aan Julie, ik verheug me zo op volgende week. Liefs Jannie

  • 15 Oktober 2008 - 17:51

    Dina:

    Hoi Marjon,

    je kent mij niet, maar het is of ik mijn eigen verhalen lees van vorig jaar juni. Leuk om te lezen en zo op de hoogte te blijven van het wel en wee van CRC. Vorig jaar was het nog de helft van het brood met boter en de andere helft met jam? Is de jam te duur geworden?
    Groet iedereen van mij, Dina
    vrijwilliger van juni 07

  • 15 Oktober 2008 - 18:19

    Rein:

    Hoi Schat,

    Wij, Robbert, Rutger en Ik, kijken op dit moment naar voetbal; Ned. - Noorwegen. Robbert heeft lasagna gemaakt en staat nu in de keuken te strijken. Dus ook hier is het gezellig druk. Vandaag echt herfstweer geworden, regen en wind. Alles goed met ons, zijn wel benieuwd naar wat foto's, waag eens een poging!
    kus van ons allen!

  • 15 Oktober 2008 - 18:45

    Lydia:

    Hoi Marion,
    wat zal dit een fantastische ervaring zijn. Ik kan me voorstellen dat je enorm veel indrukken opdoet en je begint al een beetje in te burgeren aan de taal te zien.Ik vind het geweldig dat je deze stap hebt durven nemen.Het is leuk om te lezen wat je meemaakt.
    Hou je goed.

  • 16 Oktober 2008 - 10:40

    Ada:

    Leuke verhalen. Veel succes. Blijf je volgen.
    liefs

  • 16 Oktober 2008 - 15:51

    Rein:

    Geweldig, de foto's uploaden is ook gelukt, maakt je verhalen nog levendiger. kus, Rein

  • 16 Oktober 2008 - 16:10

    Marianne:

    Hoi Marjon,
    Ik heb je gevonden......... komt omdat mijn zwagers op reis waren dit voorjaar dat ik deze site ken dusssssssssss dacht ik ff Marjon opzoeken en dat is gelukt. Leuk he, al die verhalen en foto's! Zij hadden ook moeite om de foto's erbij te krijgen dat gign mondjesmaat.
    Vanmorgen een bizzy ochtend @frankenstate, en een met inhoud, ouderwets werk geleverd. je leest t wel denk ik in je eigen mail. Wens je alle goeds daar en geniet er ook van. Groetjes ook vd bewoners, Marianne.

  • 16 Oktober 2008 - 20:40

    Dick:

    Hoi M. Prachtig om die kleintjes te zien en wat bijzonder om te zien dat Merle hier echt als een princes op de erwt leeft. Heel bijzonder om jou in deze eveneens bijzondere situatie te zien. Trots. X

  • 16 Oktober 2008 - 20:51

    Gerda:

    hoi Marjon, wat een ervaringen joh. geweldig.Hier is het echt herfst met flinke buien. heb nu een B dienst. Best bezig zo de hele avond.De kunst 10 daagse is begonnen en alles hangt vol met schilderijen en veel beelden in de hal. Nou geniet er maar van. Je valt hier zo weer in het oude bekende. gr ger

  • 18 Oktober 2008 - 09:26

    Rein:

    Hoi schat,
    Het probleem met je camera geeft aan dat er een probleem is geweest met de lens. Aan en uitzetten zou moeten helpen. Ook kun je de restetknop indrukken, deze zit achter het rubberen klepje rechts achter, de bovenste knop.
    ik hoop dat het gaat lukken, en anders koop je maar een nieuw toestel, kost daar vast niets,

    kus, rein.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

marjon en rein

Wij zijn in Thika, waar wij verblijven bij Macheo, van waaruit wij vrijwilligerswerk doen in Kiandutu, sloppenwijk op de gezondheidspost KOP. Onze aandacht gaat vooral uit naar de zorg voor moeder en kind.

Actief sinds 02 Sept. 2008
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 60041

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 06 Oktober 2015

Back in Kenya with family!

17 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Weer terug naar Kenia

17 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Weer terug naar Kenia

18 November 2011 - 13 December 2011

We zijn er weer

12 September 2010 - 10 Oktober 2010

Weer naar Kenia

25 Oktober 2009 - 21 November 2009

terug naar Thika

08 Oktober 2008 - 07 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: