Van stofhappen tot paradijs - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu Van stofhappen tot paradijs - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

Van stofhappen tot paradijs

Door: Marjon Visscher

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

04 Oktober 2015 | Kenia, Thika

Waarbenjij 2015
van stofhappen tot paradijs.

Intussen zitten we op Zanzibar,wat een ongelooflijk prachtig eiland is dat toch. Alweer vier jaar geleden dat wij hier waren,een klein ecoresort aan de zuidkant. Maar nu is het een andere belevenis, we zijn hier met onze zoon Rutger en schoondochter Nienke. Begin dit jaar besloten zij om mee te gaan naar Thika,om met eigen ogen te zien en te beleven ,hoe het met de projecten van KOP gaat . Hoe het is om in Kiandutu te lopen en het leven daar te zien en op Macheo te zijn. Voor ons ook heel bijzonder en leuk om alles daar te laten zien en hun mee te nemen in de achtbaan die Kenia heet. Het is een geweldige leuke en fijn ervaring geweest om alles met hun te delen.
Vorige week maandag zijn we vertrokken , met 8 koffers en hebben de eerste dagen in Kiandutu doorgebracht om een indruk te krijgen hoe alle programma's lopen . Het gaat goed en er is vooruitgang ,het gaat langzaam ,maar ook het tienermoederprogramma boekt succes. Steeds meer meisjes krijgen begeleiding in opleiding of werk. Ook steeds meer vrouwen bevallen in de kliniek. We hebben ook die bezocht,uiteraard weer met tassen spullen zoals matjes, gaasjes,watten ,handschoenen en babymutjes. Het ondervoedingsprogramma gaat ook zeer goed en het klasje zit nu bij een andere school in,wat de integratie voor de kinderen verbetert als ze doorstromen naar het gewone onderwijs. Deze school hebben we ook bezocht ,leuk om te zien. Alleen was het Kopklasje alleen in de hele school, de leraren staken,wat weer veel invloed heeft op het hele leven in Kenia. De kinderen leven op straat,met alle risico's ,krijgen hun maaltijd niet en de moeders kunnen geen geld verdienen omdat ze op hun kinderen moeten passen.
Ook hebben we, uiteraard, onze Keniaanse familie bezocht. Gegeten bij Jeff,Esther en Ethan. Bij Waithaka thuis geweest,samen met hem het schooltje Umoja bezocht en met zijn allen ook naar Shade,het andere kindertehuis. Daar weer ontvangen als thuis komen,er is zelfs voor ons gedanst.
We hebben ook alle vervoersmiddelen wel genomen,de motor,de matatu,de TukTuk en gelukkig konden we ook vaak heen een weer met een bus of auto van Macheo.
Zaterdag zijn we 3 dagen op safari geweest, naar de Masaai Mara. Prachtige rit er naar toe en veel wild gespot,helaas was de migration al gestopt,maar ja .je kan niet alles hebben. De overnachtingen daar in de tenten was ,ook voor Rutger en Nienke , een belevenis. Die hebben heel wat te verwerken ,zoveel gezien en gedaan in 2 weken.
En nu zitten we op Zanzibar ,het is geweldig hier, een geweldig verblijf, heerlijk eten, tropische temperaturen.Eergisteren de hele dag langs een bounty strand geslenterd, gisteren de Spicetour gedaan en naar Stonetown geweest . Vandaag langs het strand gefietst, in een dorp verderop gechilled. Vanavond als afscheid een Swahili buffet.
Helaas morgen middag weer terug, via Nairobi met de nachtvlucht terug naar huis.
Het was weer goed om in Thika te zijn, safari was geweldig en Zanzibar heerlijk !!!
There Will always be a next time.

• 04 Oktober 2015 - 22:53

Joke:

Zo als altijd weer een prachtig verslag van jullie reis.
    De foto's spraken al voor zich.....
    Ik wens jullie een goede terug reis en tot gauw.
    Groetjes, Joke