Habari - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu Habari - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

Habari

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

22 Februari 2014 | Kenia, Thika

Al bijna een week hier en al weer zo veel gedaan en meegemaakt ,het leven is hier zo intens. Maandag een goede vlucht gehad,als je dan geland bent weet je dat je in Afrika bent. De warmte,de geur en alles wat anders gaat. We moesten wachten met uitstappen want de vliegtuigtrap was te klein. Omdat er vorig jaar brand was geweest gingen we met de bus naar een ander gedeelte van het vliegveld,de paspoort/visa balie is dan weer verbeterd. Met 10 minuten erdoor,alleen op de koffers een uur moeten wachten. Chaos. Bij aankomst in ons gastenverblijf was er geen stroom,wat al 4 dagen zo was. Volgende dag weer stroom en vroeg op pad naar Macheo,iedereen begroet,het is altijd weer een soort thuis komen. Door naar KOP ,ook daar een en al bedrijvigheid. We zijn weer op pad geweest en hebben ,ook alle dagen daarna weer heel wat families,moeders,kinderen en hutjes bezocht. Seminars meegemaakt,medewerkers gesproken,de projecten bekeken en het gaat nog steeds beter. Er is vooruitgang en meer mensen worden bereikt en geholpen.
Ook hebben we al weer achter op de motor gezeten,met de bus die ons kwam ophalen een uur stil gestaan ,omdat de benzine op was. Boodschappen gedaan bij de locale stalletjes,de supermarkt en langs de weg. Kortom ,we waren na een dag al weer thuis.
Gisteren en eerder deze week onze 2 pleegzonen weer ontmoet,altijd weer een heerlijk weerzien. En ook nog de Fursa familie,van de karate club Funakoshi,uit Alkmaar ,gisteren,bij toeval tegengekomen bij Blue Post. We gaan ze zondag weer ontmoeten,in de karateschool.
Kwaheri, Rein en Marjon.

• 22 Februari 2014 - 09:50

Joke:

Hoi Marjon en Rein,

Zo te lezen vervelen jullie je niet en zijn de dagen weer goed gevuld.
    Wat is het hier dan saai/ gewoon, in vergelijking met wat jullie daar beleven.
    Kijk uit naar jullie volgende verslag.
    Lieve groeten van hier.

• 23 Februari 2014 - 12:07

Jannie:

Geen stroom, geen licht, geen internet....it's Kenya.... Gelukkig een dak boven je hoofd n weer heerlijke ontmoetingen, geniet ervan!

• 25 Februari 2014 - 13:06

Cora:

Wat leuk een kijkje in Kenia, in jullie belevenissen, en wat mooi dat de projecten steeds beter gaan en dat er steeds meer mensen worden bereikt hiermee. Heel veel succes nog en lekker genieten daar.

Cora

• 25 Februari 2014 - 15:22

Tineke, Poli Anesthesie:

Hoi Rein en Marjon,
    Wat n leuk verslag!En wat n volle vakantie! Fijn voor alle mensen daar dat jullie er zijn en zo behulpzaam zen geinterresseerd zijn hoe de wereld er daar uitziet! Geniet nog lekker daar en veel succes met alles.
    Groetjes Tineke