Goede doelen - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu Goede doelen - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

Goede doelen

Door: marjon

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

04 November 2009 | Kenia, Thika

Habari, even weer onze belevenissen met jullie delen voordat we morgen een paar dagen op safari gaan naar de Masai Mara. Gisteren hebben we heel veel boodschappen gedaan voor de kinderen van CRC van het sponsorgeld. We zijn met een busje met de huismoeder naar Magonkeni gegaan,waar een gigantische groente en fruit markt is. Het had de hele nacht ervoor geregend dus het was baggeren door de mud, maar dan krijg je ook wat. Zoveel groente en fruit bij elkaar,hier in Kenia, echt ongelooflijk. Aardappels, wortels. kolen(een zak met 20 kool voor 5 euro)tomaten,uien alles per emmer. Mooi opgestapeld tot een pyramide.We waren wel de bezienswaardigheid van de markt,maar heel leuk om te doen. Ze hebben nu wel eten voor een maand. Daarna zijn we door de ananas plantages van Delmonte gereden, een enorm uitgestrekt gebied ik had er geen idee van en ook de fabriek gezien. Daarna bij een hotel in Thika geluncht om ook even het vakantie gevoel te hebben. Daar zijn ook leuke winkeltjes,dus even al wat leuke dingen geshopt.We hebben daar ook een uitje met de kinderen voor zondag geregeld. Ze kunnen daar spelen in een speeltuin en daarna krijgen ze frite en hamburger.Ook dit namens de sponsors. Rein gaat nu verder.
Vandaag' woensdag, met Marjon en Anne naar Kiandutu, de sloppenwijk van Thika.Eerst weer in de matatu volgepropt richting Thika, daar het laatste stuk verder achter op de BodaBoda( fiets) , in ongeveer10 minuten voor 30 eurocent naar het begin van de sloppenwijk. Daar heeft Charles ons eerst rondgeleid, met uiteindelijk als eindpunt KOP ( het schooltje en de medische post). Geweldig om te zien wat hier al is bereikt, 2 klaslokalen voor de kinderen uit de sloppenwijken. Hier krijgen zij ook een maaltijd. Kennis gemaakt met Theresa, de nurse,van de medische post. Gelijk ook maar spreekuur gedraaid. Ik in een witte jas van het MCA, heel onwerkelijk, maar fantastisch om te doen. Marjon en ik hebben haar echt kunnen ondersteunen met meedenken welke behandeling wij zullen voorschrijven.
In de meeste gevallen kom je uit op paracetamol, hoestdrankje en ontwormingstabletten. Gelukkig wordt er met anti-biotica niet meer gestrooid, maar weloverwogen gegeven.
Na het spreekuur om ongeveer 13:30 daar de eerste bonen en ugali ( maismeelpuree) naar binnen gewerkt, was best smakelijk. Daarna in de sloppenwijk nog langs een aantal timmerlieden geweest om te bekijken of zij kasten kunnen maken voor de kleding van de kinderen. Wij gaan dat maandag verder bespreken.Al met al,dus weer een zeer enerverende dag, maar ga nu met een zeer voldaan gevoel in de matatu naar CRC.Maandag na de safari gaan wij weer terug naar Kiandutu om voedselpakketten uit te delen en mogelijk weer te helpen op KOP.

mzungu daktari Rein en Marjon.

• 04 November 2009 - 16:38

Malu:

Hee mzungu's!!;)

Dacht even kijken of er al een nieuw berichtje is, en ja hoor! Leuk om te lezen wat jullie allemaal voor goeds doen daar! Kan niet wachten om ook weer te gaan! Ben ook wel weer beetje bezig met de voorbereidingen! Heel veel plezier op safari!!!

liefs

• 08 November 2009 - 12:31

Joke:

Hoi Marjon en Rein,

Wat leuk om te lezen dat jullie zo goed bezig zijn!
    De buikjes van de kinderen worden goed gevoed en naar de speeltuin, plezier maken, zullen ze ook wel heel leuk vinden!
    Hoe was jullie safari?
    hartelijke groeten van ons, Theo & Joke