ik leef nog - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu ik leef nog - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

ik leef nog

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

31 Oktober 2008 | Kenia, Thika

He he, daar ben ik weer,druk druk druk.
Eindelijk weer even tijd voor een verslagje.
Afgelopen weekend een geweldige safari gedaan. Drie dagen rond gehobbeld en geschud door de Masai Mara.Echt geweldig! Veel dieren gezien,leeuwenfamilies vlak bij het busje,olifanten,giraffes,zebra's,een kleine oversteek van de Gnoe's over de Mara rivier.Het jachtluipaard,antilopes in alle soorten,buffels hele kuddes en ga zo maar door.Ook veel prachtige vogels in vele kleuren en dit alles ook nog bij zons-op en ondergang.
We verbleven in een tentenkamp, een soort tenthuisje met een rietendak erboven,met douche en toilet. Voor ons erg veel luxe,waar we van genoten hebben. Ons eten werd klaargemaakt door onze eigen kok.
We zijn ook nog in een echt Masa-dorp geweest en zijn daar rondgeleid door de zoon van de chief.Er werd voor ons gedanst en gesprongen.We werden ook uitgenodigd om in het huis,de manyatta, van de chief te kijken.Gemaakt van koeiepoep,een slaapplaats naast de dieren en alles heel donker,allen een gat voor de rook van het vuurtje bij de kookpot.
Natuurlijk ook een doek gekocht die ze dragen en wat armbanden.Een blanke Masai leken we wel.
Ik zal de boeken en de film toch met andere ogen bekijken nu.
Ook nog een klein avontuur beleefd. De bus,zo een met een opklapdak,jaja het was echt op safari,de bus dus ging van het pas af en opeens zakte het wiel in een hyenahol. Vrij diep erin, dus duwen had geen zin.Daar stonden we dus,naast de bus, midden in een grote vlakte. Gelukkig is het mobieltje daar heel gewoon,iedereen heeft er een,dus kon de ANWB gebeld worden.Maar de chauffeur, had een idee en rende opeens weg,naar het pad dus en kwam later terug met een ander busje. Die ons er zo uit trok,dus weer verder,niet opgegeten ofzo.
Verder afgelopen dagen veel op de health checkpoint geholpen. Het is daar enorm druk. Een middag met elkaar gelunchd bij Blue Post,een hotel met een heerlijke tuin bij een waterval. Daar veel winkeltjes met leuke Afrikaanse spullen,dus lekker geshopt.
Gisteren nog een tehuis voor geestelijk- en lichamelijk gehandicapten bezocht. Gelukkig was het maar 20 minuten rijden,met z'n 6en in een auto.Wel erg warm,ook de laatste week geen regen en erg warm. Bij jullie niet he? jammer hoor.
Morgen wordt het heel stil in CRC,vandaag zijn er 2 vrijwilligsters vertrokken en morgen 4.
Vandaag was de officiele opening van de health checkpoint. Het was heel druk en veel belangstelling,leuk voor Jannie. Ook leuk om mee te maken.
Nog een week,een paar dingen misschien nog ondernemen,dan is het goed geweest om hier te zijn. Maar ook wel een heerlijk idee om weer naar huis te gaan.
Ik zal proberen komende week nog wat verslag te doen,ik mis jullie,dikke kus en tot gauw,groetjes Marjon.

• 31 Oktober 2008 - 15:53

Lydia:

Wat zal dat een fantastische ervaring zijn geweest, die safari. Lijkt me geweldig. Maar ik kan me ook voorstellen dat je over een week wel weer naar huis wilt, het is toch een totaal andere wereld en je doet zoveel nieuwe indrukken op, je hebt nauwelijks tijd om ze te verwerken, denk ik.
    En wat zal je de luxe van hier waarderen. Ik ben erg benieuwd naar je verhalen.
    Groetjes, Lydia.

• 31 Oktober 2008 - 16:14

Robbert:

Hoi mam,

Fijn om weer wat van je horen! Dacht al dat je opgegeten was door de leeuwen ;) Nog 1 weekje en dan weer naar huis! Veel succes en plezier nog de komende week en tot snel!! kus Rob

• 31 Oktober 2008 - 18:02

Ada:

Wat een spannend avontuur, bijna opgegeten worden door een wilde leeuw.Maar gelukkig hadden we dan de foto's nog!!!!!!

• 01 November 2008 - 09:29

Gerda:

gelukkig kom je gewoon weer terug.heb je ook zo'n klei ketting?wat stinken die dingen he?
    Hier is het koud. ben nu aan het werk.we hebben het best druk gehad, maar is nu weer normaal. geen gekke dingen gebeurd. Oh ja, Bas wordt vader en is zo trots als een aap. Leuk he?een hele goede terugreis volgende week en geniet nog even, gr ger

• 01 November 2008 - 14:13

Ellen:

Wat een avontuur, geniet er nog even van.
    Tot gauw, mis je ook.

Je zus xx

• 02 November 2008 - 11:49

Joke:

Gelukkig weer een bericht van je.
    Dacht dat we met z'n allen naar Kenyia moesten om jullie te komen zoeken!!! ( grapje ) Marjon, nog een hele fijne laatste week gewenst. Groetjes van ons
    Theo & Joke

• 02 November 2008 - 12:31

Henny:

Jij gaar straks onze kamer op Frankenstate nog 4 sterren geven! :-)
    Geniet nog maar even van de zon en de warmte. Hier is het behoorlijk frisjes, vooral
    's ochtends op de fiets.
    Fantastisch om al die dieren in de vrije natuur te kunnen bewonderen. Hopelijk heb je er foto's van kunnen nemen, zodat wij jouw kleurrijke omschrijving ook kunnen bekijken.
    Groetjes en nog een hele fijne week.

• 02 November 2008 - 20:08

Dick:

Hoi Marjon, je kan ook gewoon naar Artis gaan. Fijn als je weer voet op nederlandse bodem zet aankomende vrijdag. Wat zul je moeten wennen. Prachtige verhalen afgelopen tijd. Merle zag ook de kindertjes op de foto samen met haar tante. Big smile toen ze je zag, leuk he. Groetjes van Ma, ze is blij als ze je weer in levende lijve kan ontmoeten, een dikke kus van ons allen.

• 05 November 2008 - 19:22

Joke En Ernst:

Hallo Marjon
    Onverwacht kwamen we je tegen op internet.
    Wat een ervaring en waarvoor je je inzet.
    Fantastisch in zo`n heel ander werelddeel, succes.

• 05 November 2008 - 22:07

Kev-in:

Hey!
    Gaaf hoor! Leuk om te lezen! Is wel even anders als Nederland ;)
    Hebben ze geen airco in de auto daar?? :P
    Tot snel! Gr, Kev