Veel gedaan - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu Veel gedaan - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

Veel gedaan

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

25 Februari 2014 | Kenia, Thika

Zaterdagochtend,onverwachts, een tuincursus meegemaakt. Hier worden toch ook de nieuwe technieken,zoals niet spitten,de aarde bedekken en compost maken in plaats van alles verbranden gepromoot.Er was een grote groep vrouwen die nu hopen op meer opbrengst,de vorige week is er ineens heel veel regen gevallen,veel oogst staat nu te verrotten ,helaas. Zaterdagavond hebben we bij Jeff en Esther gegeten,erg leuk om er weer te zijn. Zondag weer heel wat anders,we zijn met Jeff en Waithaka naar het karate tournooi gegaan,wat georganiseerd werd door Funakoshi. In een lokaal van een school in Kiganjo,zaten ouders en leerlingen al te wachten.Na de wedstrijden zijn we doorgegaan naar Shade,het weeshuis wat we kennen en elk jaar bezoeken. Daar weer hartelijk ontvangen met thee en chapattis,ook de Fursa club kwam langs,wat daar zeer gewaardeerd wordt en zij waren erg onder de indruk. Afgelopen 2 dagen hebben we ons bezig gehouden op KOP, we hebben 25 teenagemothers geïnterviewd ,vrijdag al 5, om hun situatie duidelijk te krijgen. Samen met de counseler, Lydia, gaan we kijken of wij iets voor hun toekomst kunnen betekenen . Gistermiddag hebben we ook nog onze vrouwengroep bezocht die de tassen voor ons maken. We proberen een nieuw model te laten maken. Never a dull moment in Kenya, kwaheri,wordt vervolgd ,Rein en Marjon.

• 25 Februari 2014 - 18:14

Joke:

Tsjonge,tsjongejonge....
    Wat zijn jullie weer actief, hartstikke goed!

• 25 Februari 2014 - 23:38

Jannie:

zo mooi om alle mails te lezen, ben blij dat jullie daar zijn... X

• 28 Februari 2014 - 14:08

Leny Roelofs:

Zo te lezen vervelen jullie je niet. Was natuurlijk weer fijn om daar terug te zijn. Geniet van jullie vrijwilligerswerk en ook van jullie momenten van rust.
    Groetjes van Leny.