contrasten - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu contrasten - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

contrasten

Door: marjon

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

07 Januari 2013 | Kenia, Thika

Zaterdagochtend nog wat planning doorgenomen voor de komende week op kantoor. Daarna zijn we naar de stad gegaan,naar Blue Post,waar we met onze twee pleegzoons,Waithaka en Jeff, gelunched hebben. Ook Anne-May was mee en kreeg daar bezoek van 2 vrienden. Heel gezellig daar in de tuin gezeten,het was en is heerlijk weer.Vandaag wel wat warm,maar elke dag zonnig. Daar hebben we ook alvast bij wat winkeltjes ,waar we meestal onze martktspullen kopen, gekeken of er nog wat nieuwe handel is. Al wel het een en ander gezien.
Zondagochtend lekker gelounched op de veranda, haha,klinkt heel wat. Voor het huis is een soort stoep,daar leggen we een kussen op en dan kun je lekker zitten. Rond het middaguur met de auto van Macheo,Anne-MAy reed,stoer hoor!,naar Nairobi.Daar,bij het Safari-Park Hotel,heerlijk bij het zwembad gelegen en ook gezwommen.Een prachtige tuin waar je echt in andere wereld waant. Dit hotel is ook het adres voor het KLM personeel. S' avonds zelf wat eten gekookt,alles smaakt hier lekker.
Vanochtend weer naar Kiandutu,gelukkig konden we met een auto van Macheo meerijden. Daar hebben we ,met onze fieldworker Gladys,6 zwangeren en 5 vrouwen die dat vorig jaar waren toen we er waren,bezocht. Alle huisjes/hutjes die je binnen stapt zijn weer anders,gezien de omstandigheden. Sommige hebben zeil op de vloer,sommige alleen aarde. Soms zijn er zelfs geen meubels of alleen een bed. Maar de vrouwen staan allemaal onder controle in het ziekenhuis en gaan daar ook bevallen,als alles mee zit. Een hele vooruitgang die bereikt is door KOP/Macheo.Een schrijnend geval wat we aantroffen,een meisje van 17,woont bij haar vader.6mnd. zwanger,had wel een eigen slaapruimte,maar daar was helemaal niets! Ze sliep op wat vodden en verder was dat het.We hebben natuurlijk gelijk actie ondernomen en een bed met matras en deken geregeld.
Nog wat boodschappen in de stad gedaan, het was erg druk want hier begint een nieuw schooljaar en dan moet er van alles geregeld worden,zoals uniformen ,schoolspullen en schoolgeld betalen.Lange rijen voor de bank.
Er is veel vooruitgang te zien in Thika,er wordt heel veel gebouwd.Zowel huizen als kantoren.Ook komen er meer supermarkten,er is ,voor de kenners nu ook een Tuskeys midden in de stad. Het blijft een wereld van tegenstellingen,zo loop je in de sloppenwijk en daarna drink je een fruitcocktail op het balkon van een nieuw restaurant aan de overkant in de stad. Dit is Kenia. wordt vervolgd. kwaheri.
Rein en Marjon.

• 07 Januari 2013 - 20:37

Rutger:

Wat zijn jullie weer lekker druk in de weer en goed bezig maar er is ook tijd voor ontspanning zag ik. Lekker hoor!!

Keep op the good work!

• 07 Januari 2013 - 21:18

Jannie:

pole, pole.
    Heerlijk te lezen, succes in Kiandutu en tot gauw, liefs voor allen!

• 08 Januari 2013 - 10:14

Joke:

Indrukwekkend om allemaal weer te lezen en te zien op de foto's.
    Veel succes gewenst.

• 09 Januari 2013 - 21:22

Leny:

Ik was 2 jan. op de afdeling maar Rein was er niet. Onderweg naar zijn geliefde Kenia. Maar op deze manier kan ik je ook een heel goed en gezond 2013 wensen. Ook Marjon natuurlijk. Geniet van jullie verblijf daar. Jullie beginnen 2013 in ieder geval weer met mooi werk en nemen ook de tijd voor ontspanning. Ik blijf jullie volgen. Heel veel groetjes van een oud-collega die jullie nog niet helemaal kan vergeten.