Totally Shocked - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu Totally Shocked - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

Totally Shocked

Door: Rein

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

02 November 2009 | Kenia, Thika

Ik ben veilig aangekomen in Kenia, waar Marjon, Jeff en James mij al stonden op te wachten in een duister Nairobi. Alle stroom was uitgevallen in een heel grote regio. Jeff had een four wheel drive kunnen regelen, waarmee wij met ruim 120 km. uur door donker afrika over hobbels en door kuilen naar Thika zijn gereden. De aankomst daar om 22:30 in het donker, dus maar gauw ondr de klamboe.
Vannacht heel veel regen, en ook vanmorgen nog regenachtig. Het ziet er bij daglicht best heftig uit. Zo georganiseerd als nederland is! het is hier totaal anders, wat een straatbeeld, alles loopt en rijdt door elkaar op fietsen, brommers, busjes etc. Direct maar met de kinderen aan de hand( ze willen allemaal jouw hand) naar school geweest, een glibberige onderneming door alle blubber. Daarna to town, Thika, in de matatu, een mitsibushi busje waar min. 20 personen in worden gepropt op weg naar Thika.Helaas daar ook weer regen, dus op de markt een paraplu gekocht. Ook Thika is al een belevenis op zich, wat een mensen en straatverkoop. Wel bij de BATA slippers gekocht, naar de bank geweest, enja ook hier haal je geld uit de muur. Even gelunched, en nu gaan wij zo nog even wat boodschappen doen, en nemem annanas mee voor de kinderen.

Rein.

Habari,
Ook nog even een berichtje van mij. Vorige week nog 2 dagen op KOP geholpen,van alles daar weer voorbij zien komen. Veel verkouden kinderen, ondervoede babys en veel ouderen met gewrichtsklachten. Voor de kinderen nog nieuwe tandenborstels gekocht, een chaotisch geheel de eerste avond. Maar verder in de week ging het goed.Ze vinden het geweldig om te poetsen.
Gisteren natuurlijk Rein opgehaald,heerlijk om hier samen te zijn. Dat was het weer, we houden jullie op de hoogte.
Marjon.

• 02 November 2009 - 11:04

Robbert:

Hoi pa en ma! Fijn om te horen dat het goed gaat. Ja pap nou dat zal wel een shock zijn! Hoop dat je het volhoud maar daar ga ik wel vanuit :) veel plezier en succes daar ik voel mij al een stuk beter.

• 02 November 2009 - 11:24

Dick:

Heerlijk zo zonder stroom. Toch gezelliger dan zo met z'n twee onder de klamboe. Mooi dat je goed en gezond bent aangekomen.

• 02 November 2009 - 21:14

Jannie:

Een wereld van verschil, ja dat is wat anders dan ons over georganiseerd landje... Ik hoop dat je geniet en dat Kenia ook voor jou een heerlijk land zal zijn met al zijn specifieke kenmerken. Tot snel, groetjes J.

• 02 November 2009 - 21:43

Gerda:

Hoi Marjon en Rein.Lekker zo even primitief.Waardeer je alles hier weer.Even een berichtje uit Frst.Hr Zuidweg is vrij plotseling overleden.Vanmiddagweer een AED training gehad.Was erg leerzaam weer. Info gehad hoe dat bij een baby en iets ouder kind moet.Jammer, jij krijgt je diploma nu niet :-).Je bent je hele dienst wel druk met van alles en nog wat.
    Verder is het hier slecht weer.Regen en wind.Nou, succes daar, ik ga lekker slapen.

• 03 November 2009 - 18:04

Henny:

't was even zoeken maar ik heb jullie gevonden. Zal jullie gelijk bij mijn favorieten zetten. Kan ik al jullie belevenissen weer op de voet volgen. Veel plezier allebei in Afrika, jammer van die regen, maar die zal niet zo koud zijn als hier.