hoi allemaal,habari - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu hoi allemaal,habari - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

hoi allemaal,habari

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

21 Oktober 2008 | Kenia, Thika

Hallo, hier het weerbericht in Kenia.
Wisselend bewolkt en soms een flinke bui,met onweer en veel wind,Vooral s'nachts veel regen,temperatuur ongeveer 25 gr.s'nachts koelt het af.
Vanochtend weer naar de slums geweest,geholpen op de post en ook even het schooltje daar bezocht.Ze hebben het liedje 'in de maneschijn 'voor me gezongen,geweldig leuk om te zien.Ook daar de medicijnen voor wormen gegeven,een drankje.
Na de lunch nog een project voor vrouwen met aids bezogd.Weer terug met de boda-boda,dat ging wat beter dan vanochtend. Toen waren de wegen nat en spekglad door de regen,er werd wel iets langzamer gereden gelukkig. Maar toen,door de slums door een dikke laag drek,het was zo smerig en wat een stank. Maar goed, blik op oneindig en gaan.Nu is alles weer wat opgedroogd.Hopelijk nog tijd om voor donker te douchen,de douche is buiten het gebouw en het licht is kapot.
Maakte gisteren niet uit,want de stroom was uitgevallen,alles donker vanaf gister middag tot vanochtend,hopelijk is er weer stroom,hierin de stad dus wel.De kinderen gingen na het eten gelijk naar bed,met een zaklantaarn nog iets kunnen zien voor ze. Maar het is dus ook echt aarde donker,je ziet helemaal niets.Om 8.30 maar naar bed gegaan. Gelukkig werd het om 5.30 weer licht.
Gisteren was het een feestdag,Kinyattaday. We zijn met een aantal kinderen naar het voetbalstadion geweest,het zou om 9.00beginnen,natuurlijk werd het 10.30.Was wel leuk om te zien, allemaal hoge militairen en de burgemeester namen de militaireparade af. Er was een drumband en wat verschillende voorstellingen van dans, zang en acrobatiek. We hadden ons er iets meer van voorgesteld. s'Middags nog 2 projecten bezogd.Een opvang tehuis voor meisjes en voor straatkinderen. Er wordt toch wel veel gedaan voor al die dakloze kinderen,maar het zijn er zo ontzettend veel,het is nog lang niet genoeg. En alles is zonder hulp van de regering,die doet niks, alles is met hulp door sponsors.
Het wordt druk in CRC vandaag, er komen 6 vrijwilliggers bij. 3 tandartsen uit spanje,zij gaan de kinderen uit de slums nakijken. En Jannie met Loes en Audrey. Wel gezellig allemaal. Misschien gaan we de tandartsen ook nog helpen. Jullie lezen het wederom, ik verveel me niet
In het weekend en soms s' middags mogen de kinderen tekenfilms kijken, laatst keken we naar een Disneyfilm over Kerstmis met ijs en sneeuw. Vinden ze prachtig. Ook naar de Lion-king gekeken.is ook favoriet hier.
Geweldig, zit je in Kenia naar dit soort films te kijken.
Allemaal weer bedankt voor de leuke reacties,asante sana.
Dikke kus,love you all,Marjon.

  • 21 Oktober 2008 - 18:52

    Joke:

    Hoi Marjon,

    Wat leuk dat de versterking in aan tocht is van Jannie en de andere.

    Spreek je dan straks ook nog Spaans?

    Ik ben op ons werk en de mensen vragen met regelmaat naar je.

    Het wordt een kort berichtje deze keer want ik ga weer aan de slag........

    Veel plezier, groetjes Joke


  • 23 Oktober 2008 - 17:11

    G,mantel:

    als ik dit lees kan je wat de regen betreft wel hier blijven,ik hoop dat je het naar zin heb maar als ik dit lees blijf je daar voorlopig nog wel,als ik moet inspringen dan geef je gewoon een seintje ik kom er aan,frankenstate sponsort wel denkanders bekostigd ik zelf welje hoort nog wel van me groetjes gerrit p.s ik zal ook even videoruimte sponseren voor je als het mij lukt ik ben niet zoon held met een computer,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

marjon en rein

Wij zijn in Thika, waar wij verblijven bij Macheo, van waaruit wij vrijwilligerswerk doen in Kiandutu, sloppenwijk op de gezondheidspost KOP. Onze aandacht gaat vooral uit naar de zorg voor moeder en kind.

Actief sinds 02 Sept. 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 59980

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 06 Oktober 2015

Back in Kenya with family!

17 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Weer terug naar Kenia

17 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Weer terug naar Kenia

18 November 2011 - 13 December 2011

We zijn er weer

12 September 2010 - 10 Oktober 2010

Weer naar Kenia

25 Oktober 2009 - 21 November 2009

terug naar Thika

08 Oktober 2008 - 07 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: