zuster en dagje uit - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu zuster en dagje uit - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

zuster en dagje uit

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

18 Oktober 2008 | Kenia, Thika

Hello,

Weer heel wat gedaan.Donderdagochtend weer naar de sloppenwijk Kiandutu,naar de med. post. Nurse Teresa wachtte ons al op en was zo blij om ons te zien,een geweldig leuk mens. Ze was heel blij met de medicijnen Ada,ik moest je hiervoor heel erg bedanken.De meegebrachte uniformen aan gedaan(zie foto's bij vorig bericht) en het spreekuur begon. Geholpen met drankjes uitdelen en pillen uit tellen.Intussen ook foto's gemaakt en Teresa vertelde ook een heleboel.Ook samen met haar de ziektebeelden besproken en wat voor medicijnen we zouden geven. Voor alles is er een drankje antibiotica en een pilletje. Na 21 patienten op een ochtend,kregen we een lunch van rijst met bonen (natuurlijk).Een geweldige ervaring om nu eindelijk daadwerkelijk iets te kunnen doen wat met je vak te maken heeft.Dinsdag gaan we weer,het wordt dan heel druk na 3 vrije dagen. Maandag is hier weer een feestdag.
Verder na terug komst weer geholpen met de schoenen poetsen, avondeten uitdelen,kinderen naar bed etc.
Gisteren hadden we een vrije dag. Eerst regende het maar zijn we naar Nairobi gegaan,met de Matatu,met videoscherm en muziek.Duurde een uur voor 1 euro.Daar naar het centrum gelopen, wat een stad,heel druk,veel mensen en busjes.Wel een ervaring om dit te zien.In het Kenyatta conference Center geweest,rondleiding gehad en boven op gestaan,27 verdiepingen hoog. Een heel mooi uitzicht over de stad en verder.Daarna naar een winkelcentrum gegaan weer met de matatu, de Villagemarket.Daar opeens heel veel blanke toeristen,we aten een pizza bij een Italiaans restaurant en het was net of we ergens in Europa waren. Er was daar ook een markt met heeeeel veel traditionele spullen. Iedereen wil ze aan je verkopen en vooal heeel lang afdingen. Wel leuke dingen gekocht. Ik heb toch lege koffers als ik terug ga.
Helaas doet mijn camera het niet meer,gelukkig heb ik nog je telefoon,Robbert.De meisjes hier waren wel in je geinteressert na het zien van het fotoboekje,maar je was te oud.
Gisteravond was er weer dansavond voor de kinderen,het is geweldig om te zien hoe goed ze dansen,wat een ritme.
Vanochtend regende het, de kinderen zaten om 8.30 al voor de tv en wat later ze bezig gehouden met papier en stickers.Intussen werden er buiten chapatis gebakken,dit wordt bij de bonen gegeten.
Nu dus even de stad in,de zon schijnt weer,gelijk heel warm.
Allemaal de groetjes en een dikke kus,Marjon.

• 18 Oktober 2008 - 13:29

Jannie:

Wat leuk Marjon, geweldig om te horen dat de post zo'n succes is. Ik zal het meemaken volgende week. Ik heb al een laptop voor teresa, en nu krijg ik van alle kanten laptops aangeboden, ik kan ze alleen niet alemaal meenemen. Er zijn al twee koffers vooruit gestuurd met de KLM, die haal ik dinsdag op. Daar zitten ook weer RR meters in en handschoenen, ook tandartsspullen. Geweldig om te zien wat je allemaal meekrijgt. Morgen is de opening van een tentoonstelling in Bergen en daar wordt ook ons project aan gekoppeld, dat levert weer geld op voor KOP. Super hé. Heel veel succes verder en liefs voor iedereen. Jannie

• 19 Oktober 2008 - 13:07

Robbert:

Hoi mam! Wat een verhaal weer. Erg leuk om te lezen :) Ook mooie foto's heb je geplaatst. Vooral die met die 3 kinderen om je heen en een boek op schoot. Nou veel succes nog en we zien het volgende verhaal wel weer verschijnen!

• 19 Oktober 2008 - 15:16

Henk:

Hoi kanjer leuk om te lezen en te zien dat je het daar naar je zin hebt, en dat je eindelijk jouw wens in vervulling ziet gaan.Petje af en heel veel succes van iedereen hier.

• 19 Oktober 2008 - 20:28

Joke En Theo:

Hallo Marjon
    We genieten van je verslaglegging. Voor mij zo herkenbaar. Ik ben blij dat je zo verstandig bent om de duurdere matatu's te nemen. Denk aan je veiligheid. Naiobi national park is ook een leuk parkje om te bezoeken, als je de kans krijgt. Heel veel succes, geniet ervan. Groet ook Jannie.
    Joke en Theo

• 20 Oktober 2008 - 20:03

Marieke:

Hallo Marjon,
    Erg leuk om je verhalen te lezen. Ik ben 2 jaar geleden vrijwilligster bij het CRC geweest en kom aanstaande zaterdag weer naar Kenia. Helaas maar voor paar weken, maar natuurlijk wel een paar dagen naar het CRC.
    Ben benieuwd naar de kinderen en de nieuwe projecten.
    Tot dan, Marieke