he he daar ben ik dan - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu he he daar ben ik dan - Reisverslag uit Thika, Kenia van marjon en rein visscher - WaarBenJij.nu

he he daar ben ik dan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg marjon en rein

10 Oktober 2008 | Kenia, Thika

hier is het dan,mijn eerste ervaringen.Na een goede vlucht aangekomen in Nairobi, stond er gelukkig daar Nelson mij optewachten. Met de auto met een chauffeur, een dolle rit door Nairobi naar Thika. Daar kennis gemaakt met Juliana,de huismoeder en met het gebouw.Malu lag al op bed,had een paar zware dagen meegemaakt.Onder de klamboe gedoken en toen de volgende ochtend! Heel veel kinderen die zich gaan wassen en aankleden, brood smeren voor iedereen en dan naar school brengen. Nog nooit in Afrika geweest dus het was of ik op een filmset was terecht gekomen.Wat een compleet andere wereld,zo mooi en zo verschrikkelijk arm. Heel veel mensen op straat waar van alles gebeurd.S' middags al gelijk op pad met een matatu,een busje met heel veel mensen. Naar het schooltje geweest van het umoji project,een van de sloppenwijken.Daar hebben we met de kinderen meegegeten,geholpen met de afwas en met ze gespeeld.
Vandaag is het een feestdag,dus de kinderen zijn vrij,maken het hele huis schoon,zelfs de schoenen worden gesopt.Zonder protest doen ze alles gewoon,ze zorgen voor elkaar en spelen buiten met de meest simpele rommeltjes. Geweldig om te zien.Ze gisteren blij gemaakt met kleurpotloden een een kleurboek, ze hebben wel een uur stil zitten kleuren. Vanochtend met Malu naar de dokter geweest met een meisje voor een prik en naar het ziekenhuis om haar zusje te bezoeken. Samen met hun broertje zijn ze 4 dagen geleden uit de sloppenwijk gehaald,verlaten door hun moeder, vader zit in gevangenis. Dat bezoek was wel een ervaring,om daar zomaar binnen te lopen.Wat je daar ziet, het was ook wel weer prachtig om mee te maken. Ik heb de dokter en de broeder gesproken en wat foto's mogen maken.Maar om het meisje,ze denken dat ze ouder is, maar ziet er uit als een baby van 8 maanden,daar te zien liggen. Op een voeteneind van een bed van een vrouw met een baby. Het was de brandwonden afdeling.Dat was toch erg aangrijpend. veel kinderen met brandwonden daar dus.
Nou, voor even wel genoeg indrukken opgedaan. Boodschappen doen,fruit voor de kinderen,ananas hebben ze hier karren vol. De Delmonte plantages zijn om de hoek.
Het lijkt of ik hier al veel langer ben,zo snel pas je je aan.
Allemaal veel leesplezier, de foto' s komen hopelijk de volgende keer. Ik hoop dat alles goed gaat daar, ik heb een ander tel.nr,hier een simkaart gekocht, bel Rein maar als je hem wil weten.Is ook gezellig voor hem, warme groet en dikke kussen,Marjon.

  • 10 Oktober 2008 - 13:37

    Robbert:

    Zo mam je hebt al een hoop meegemaakt zeg! Je hebt het Internet gevonden zie ik en het lukt ook nog. Ik ben trots op je! veel succes nog en ik blijf je verhalen volgen.

    Groetjes,

    Robbert

  • 10 Oktober 2008 - 15:50

    Ellen:

    Nou, je hebt inderdaad al heel veel gedaan,en dat al na 2 dagen.Ik blijf je volgen.
    Dikke Kuzzs Ellen

  • 10 Oktober 2008 - 17:40

    Rein:

    Hoi schat,
    Wat een verhaal, en dat al na 1 dag. Ik ben blij dat het goed met je gaat, en ook erg trots op je dat je dit zo maar aan kan. Succes en hoop snel op weer een bericht.

    xxxx.

  • 11 Oktober 2008 - 11:52

    Joke:

    Hoi Marjon,

    Wat een belevenissen op zo'n eerste dag. Ik kan me voorstellen dat je na een dag het gevoel hebt als of je er al een week bent.

    Hier alles rustig, prachtig zonnig herfstweer. Op ons "Soap" adres ook alles oke.

    Hoop snel weer iets van je te lezen.

    Hartelijke groet, Joke

  • 11 Oktober 2008 - 19:50

    Mathilde:

    Lieve Marjon

    Wat een omschakeling zeg! We hebben je getracht te bellen vanmorgen maar je was vast te druk. Merle zat al helemaal klaar voor de telefoon. Fijn dat je ook voor de kinderen daar een beetje suikertante kunt zijn. dikke kus van ons 3 en

  • 12 Oktober 2008 - 10:28

    Jannie:

    Heerlijk om te lezen, ik weet wat je voelt en hoe het gaat. Ik ben net terug van Turkije en hoop je volgende week te ontmoeten. Teresa belde me al om te vragen of je er al was. Doe iedereen de hartelijke groeten daar en tot volgende week, liefs Jannie

  • 12 Oktober 2008 - 12:15

    Henny:

    Zo te lezen ben je meteen in het diepe gedoken.Wat een ervaringen in één dag en wat leuk dat wij daar op deze manier van kunnen meegenieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

marjon en rein

Wij zijn in Thika, waar wij verblijven bij Macheo, van waaruit wij vrijwilligerswerk doen in Kiandutu, sloppenwijk op de gezondheidspost KOP. Onze aandacht gaat vooral uit naar de zorg voor moeder en kind.

Actief sinds 02 Sept. 2008
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 59951

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 06 Oktober 2015

Back in Kenya with family!

17 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Weer terug naar Kenia

17 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Weer terug naar Kenia

18 November 2011 - 13 December 2011

We zijn er weer

12 September 2010 - 10 Oktober 2010

Weer naar Kenia

25 Oktober 2009 - 21 November 2009

terug naar Thika

08 Oktober 2008 - 07 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: